Jack Nicholson -klassikon jatko vireillä Netflixille

Ohjaaja David Fincher suunnittelee uutta sarjaa Netflixille. Kyseessä on alkuperäistuotanto, joka on itse asiassa esiosa Jack Nicholsonin tähdittämälle Chinatown-elokuvalle.

Roman Polanski ohjasi Chinatownin Robert Townen käsikirjoituksen pohjalta jo vuonna 1974. Nicholsonin lisäksi film noir -henkisessä etsivätarinassa näyttelivät Faye Dunaway ja ohjaajanakin tunnettu John Huston. Towne, joka nappasi elokuvasta Oscarin, on mukana myös uuden tarinan käsikirjoitusprosessissa.

Fincherin ja Townen suunnitelmissa on kertoa elokuvassa Nicholsonin näyttelemän Jack Gittesin varhaisemmista vaiheista, eli ajasta, jolloin tämä vasta aloitteli yksityisetsivänä ja tutustui korruption, öljyn ja jengien maailmaan. Kirjoittamisen ohella sekä Fincher että Towne vastaavat osittain myös sarjan tuottamisesta. On mahdollista, mutta ei vielä vahvistettua, että Fincher lisäksi ohjaisi sarjan pilottijakson.

Lähteet: Deadline, Indiewire, Screen Daily

Kuva: Paramount/Chinatown, 1974

R. Isoviita 19.11.2019 klo 07:49

Netflix paljasti The Irishmanin maailmanlaajuiset katseluluvut

Martin Scorsesen elokuva kiinnostaa, mutta...

Clint Eastwoodin uusin elokuva johti haasteeseen

Tuotantoyhtiötä syytetään.

Aladdin-näyttelijöiden erikoinen työtilanne puhuttaa

Nimiosaa elokuvassa näytellyt Mena Massoud valittelee työpulaa, sivuosassa nähty valkoihoinen näyttelijä saa oman sarjan.