Robert Downey Jr. tekee ison tilin Avengers-roolistaan

Parhaillaan elokuvateattereissa esitettävä Avengers: Endgame jyrää lipunmyyntitilastoissa höyryjyrän tavoin. Elokuvan kansainväliset lipunmyyntitulot ovat paisuneet jo reilusti yli 1,3 miljardin dollarin eli lähes yli 1,2 miljardin euron. Kassojen kilinällä on mukava vaikutus myös leffasarjan keskeisimpiin hahmoihin kuuluneen Iron Manin näyttelijän, eli Robert Downey Jr:n tilipussiin.

Mm. kansainvälisen aloitusviikonlopun tuloennätyksen (1,2 miljardia dollaria eli 1,06 miljardia euroa) rikkonut Avengers: Endgame on tiettävästi viimeinen Marvel-raina, joka kuului Robert Downey Jr:n työsopimukseen. Jokaisella Avengers-hahmoa näyttelevällä tähdellä on erillinen sopimus, jonka mukaan heille maksetaan elokuvista, mutta THR:n saamien tietojen mukaan Downey Jr:n solmima on omaa luokkaansa.

Elokuvan rikkoessa tietyn rajan lipunmyynnissä, näyttelijälle maksetaan bonuksia. Franchisessa monia muita pidempään näytelleelle Downey Jr:lle on napsahtanut käteen miljoonia Iron Man -kaudestaan. Avengers: Endgamen huikea menestys peittoaa kuitenkin taatusti hänen aiemmin saamansa korvaukset, sillä tästä leffasta hänen arvellaan saavan ainakin 75 milj. dollaria (66,67 milj. euroa).

Lähteet: Box Office Mojo, THR, Den of Geek, Variety

Kuva: Marvel Studios/Disney/ Avengers: Endgame, 2019

R. Isoviita 01.05.2019 klo 18:39

Tarantinon uusimmalle annettiin aplodit seisten

Cannes’n elokuvavieraat ovat nähneet Once Upon a Time in Hollywoodin.

Schwarzeneggerin kimppuun hyökännyt ei joudu syytteeseen

Toimintatähden päälle karattiin viikonloppuna.

Seuraava Batman-näyttelijä on lähes valittu?

Lista vaihtoehdoista lyhenee.

Thor: Ragnarök -ohjaaja kertoo Hitler-satiiristaan

Taika Waititi esittää dikataattoria itse.