Kate Winslet kertoi Avatar 2:n kuvauksista

James Cameronin Avatar-leffan jatkoa kuvataan edelleen. Vaikka ensimmäinen elokuvista ilmestyi jo 2009 ja sen jatko-osan ensi-iltaa saadaan odotella vuoteen 2020, tiedonmurusia jatkosta tipahtelee ajoittain. Näyttelijä Kate Winslet on tuoreessa haastattelussaan kertonut jatko-osan kuvauksista.

Isoja paljastuksia ei ole - harmi kyllä - luvassa, sillä häntä sitovat tiukat sopimukset.

- Saan kertoa enintään, että [elokuvassa] olen sininen ja mukana on paljon vettä, Winslet toteaa THR:lle. Hän esittää leffassa Ronal-nimistä hahmoa. Tuottaja Jon Landau puolestaan kehui jo aiemmin CinemaCon-tapahtumassa Winsletin kykyä puhua Avatarin sinihipiäisen Na'Vi-väestön kieltä. Winsletin hahmo ei silti välttämättä kuulu samaan joukkoon, mitä leffasarjan ensimmäisessä osassa nähtiin.

Landaun kertoman mukaan seuraavissa Avatar-elokuvissa tavataan useita eri Na'Vi-kansan heimoja. Tähän mennessä on lisäksi kerrottu, että jatkossa on tärkeissä osissa myös lapsia, joilta on vaadittu hyvää uimataitoa. Winsletin mukaan James Cameron halusi hänen työskentelevän juuri lapsinäyttelijöiden kanssa, eikä paluu Titanic-elokuvasta tuttujen vesimassojen pariin haitannut häntä ollenkaan:

- Hän [James Cameron] tosiaan halusi minut yhteen lasten kanssa. Nautin muksujen kanssa työskentelystä, erityisesti nuorten ja innokkaiden halutessa kovasti tehdä vaikutuksen Jimiin. Pidin siitä, että pääsin sanomaan heille: "Muistan, miltä tämä tuntui. Nauttikaa joka hetkestä."

Lähteet: THR, Playlist

Kuva: Finnkino/Wonder Wheel, 2017

R. Isoviita 30.04.2018 klo 23:17

Eddie Redmayne kertoi Fantastic Beasts -leffasarjan tilanteesta

Näyttelijältä lipsahti pieni tiedonmuru.

Viides Indiana Jones -leffa etenee

...vähä vähältä.

Kiefer Sutherland uuteen Takaa-ajettuun

Leffan sijasta vuorossa jälleen sarja.

Monesti palkittu huippukuvaaja haluaisi muutoksen leffantekoon

Roger Deakins harmittelee nykytapaa.