Kulttikauhun isä surkuttelee zombie-viihteen nykytilaa

Elävien kuolleiden yön 1960-luvun lopussa luonut George A. Romero ei katso hyvällä zombieviihteen tilaa. 77-vuotias kauhumestari on kirjoittanut, tuottanut ja ohjannut liudan lajityypin leffoja, joskin ohjaaminen on sitten vuoden 2009 Survival of the Deadin häneltä jäänyt.

- Minä tapasin olla ainut kaveri zombie-leikkikentällä ja valitettavasti Brad Pitt sekä The Walking Dead ovat antaneet sille Hollywood-käsittelyn. Olin valmis tekemään uuden elokuvan, 2-3 miljoonaa dollaria maksavan, eikä kukaan rahoita zombie-elokuvaa nyt, Romero sanoo IndieWiren haastattelussa.

Brad Pittin tuottama ja tähdittämä World War Z tehtiin n. 190 miljoonalla dollarilla ja se keräsi maailmanlaajuisesti huimat 530 miljoonaa dollaria. Sen jatko-osaa kyllä on ryhdytty suunnittelemaan, eikä TV-sarja The Walking Deadkaan ole vielä päättymässä, vaikka sillä on jo seitsemän tuotantokautta takanaan. Romero, joka ei ole koskaan varsinaisesti asettunut Hollywood-muottiin, haluaisi kuvata seuraavaksi leffan, jota on kuvailtu Mad Maxin ja aiempien zombie-elokuviensa tyylin sekoitukseksi - Ben-Hur-spektaakkelin suurta kilpailua lainaavalla zombie-kilpa-ajolla täydennettynä.

Romeron naseva idea ei kuitenkaan tunnu kelpaavan rahoittajille, vaikka sen tekeminen maksaisi vähemmän kuin moni pitkä amerikkalaiselokuva. Vika on Romeron mielestä siinä, että rahoittajat haluavat uusien zombie-elokuvien yltävän samaan tuottoon kuin World War Z.

Lähteet: IndieWire, Vanity Fair, Box Office Mojo

Kuva: Nicolas Genin

R. Isoviita 11.07.2017 klo 14:32

Ghostbusters 3: Lisää tuttuja kasvoja mukaan

Alkuperäisten Haamujengi-leffojen starat remmiin.

Amityvillen kauhutalosta uusi elokuva

Donnie Darko -tuottaja ohjaa.

Justin Bieber haastoi Tom Cruisen vapaaottelukehään

Lopputulos ei suuresti yllätä.

Bradley Cooper ja Guillermo del Toro yhteistyöhön?

Leonardo DiCaprion nimi liitettiin aiemmin samaan leffaan.

Ridley Scottin Gladiator 2 - tämä leffasta tiedetään nyt

Käsikirjoittaminen on käynnissä.