Delta-jengi- ja Blues Brothers -ohjaaja puhuu suunsa puhtaaksi Universalista ja Marvelista

19.6.2017 14:02

Pitkän uran tehnyt ohjaaja John Landis on avannut sanaisen arkkunsa suurstudioiden megafranchiset mielessään. Landis, joka on ohjannut urallaan niin kauhua (mm. Ihmissusi Lontoossa ja Michael Jacksonin Thriller-musiikkivideo) kuin mm. komediaa (Blues Brothers, Delta-jengi, Prinssille morsian), on löytänyt mätää sekä Universalin uudesta hirviöelokuvien jatkumosta kuin Marvelin supersankarileffoista.

Universal, joka omistaa oikeudet mm. Draculaan, Frankensteinin hirviöön ja muihin klassisiin hirviöhahmoihin, aikoo tuoda ne kaikki uudelleen valkokankaalle Tom Cruisen tähdittämän The Mummyn vanavedessä Dark Universe -franchisessaan. Muumion uusi tuleminen on kuitenkin jäänyt lippuluukuilla heikoille.

– Luulen, että yksi ongelma Universalin Dark Universe -leffojen kanssa on se, ettei se kunnioita hirviöitä. […] Jos tehdään Muumio-elokuvaa, mihin hittoon siinä tarvitaan Tom Cruisea tai Russell Crowea?! Heti, kun ilmoitat Tom Cruisen olevan Muumio-elokuvassa, tiedät sen olevan muuta kuin kauhuelokuva! Se ei tule olemaan muumiosta, vaan Tom Cruise -show, Landis summaa ja valittelee lisäksi isojen studioiden pelkoa ottaa riskejä.

Iron Manista ja Thorista tunnetun Marvelin supersankarielokuvien Landis toteaa olevan kyllä hyvin tehtyjä. Nekään eivät silti ole hänestä ongelmattomia.

– Rehellisesti sanottuna olen nyt lopen kyllästynyt Marvel-universumiin. Kaikki [sen] supersankarileffat ovat kuin samasta muotista; niissä on aina kaupunkien massatuhoa ja isoja tietokoneella luotuja härdellejä siihen pisteeseen saakka, että voisit ottaa pätkän mistä tahansa Marvel-seikkailusta ja istuttaa sen toiseen, eikä kukaan huomaisi, Landis tuumailee.

Lähteet: ScreenRant, CinemaBlend

Kuva: Marvel