Vin Diesel & Paul Walker -yhdistelmä toimii lähes täydellisesti.

18.9.2008 18:49

Alkuperäinen nimi:The Fast and the Furious
Valmistusvuosi:2001

Los Angelesissa on tapahtunut kaappaussarja. Nuori poliisi, Brian O’Conner (Paul Walker) soluttautuu katuajojen kinging Dominin (Vin Diesel) jengiin tutkiakseen tapausta. Kukaan ei huomaa Brianin olevan poliisi, kunnes eräs henkilö jengistä alkaa epäillä. Brian kuitenkin rakastuu Dominin tyttöystävään ja ystävystyy Dominin kanssa, jolloin hän joutuu valitsemaan onko hän poliisien puolella, vai onko hän jenginsä puolella.

Hurjapäät on todella aliarvostettu tekele. Mielestäni se on yksi parhaimpia katuajoleffoja mitä on tehty. Vin Diesel & Paul Walker yhdistelmä toimii lähes täydellisesti, molemmat näyttelijät pistävät kaikkensa peliin ja sen myös huomaa. Dialogi on leffassa onnistuttu toteuttamaan varsin onnistuneesti. Autot ovat hienoja ja vielä hienompaa on katsoa kun niitä ajetaan. Äänet leffassa ovat täydellisiä, niistä ei puutu mitään, ne saavat ihon kylmille väreille. Roolisuoritukset ovat mahtavia, erityisesti Vin Dieselin roolisuoritus ja tarinakin on todella mukaansatempaava.

Onhan elokuva myös herkkua silmille; hienoja autoja, kauniita naisia ja makeita toimintakohtauksia. Sanoisin että elokuvan hyvyys kuitenkin piilee sen vauhdissa, mikä todella tempaisee mukaansa.

Suosittelen elokuvaa lämpimästi kaikille katuajoleffojen ystäville. Hurjapäät on lähes täydellinen kaahailuelokuva.

Arvosteltu: 18.09.2008