Corgi – Kuningattaren koiranpentu

Alkuperäinen nimi:The Queen's Corgi
Valmistusvuosi:2019
Pisteytyksiä: 4
Tarkka arvio: 2.88

Brittihovin suloinen lellikkikoira Rex on tottunut ylelliseen elämään. Kuningattaren suosikkipennun huomionhakuisuus on omaa luokkaansa ja röyhkeydellään Rex aiheuttaakin pienimuotoisen diplomaattisen katastrofin Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin ollessa illallisvieraana.

Kateellisten koirakavereidensa pettämänä Rex lähtee Buckinghamin palatsista häntä koipien välissä ja joutuu uusille kulmille katukoirien pariin. Palatsin lämpöön ja herkkuihin tottuneelle Rexille tämä on täysin uusi maailma. Varomattomana hän löytääkin itsensä keskeltä koirien Fight Clubia! Kuinka Rex pärjää uudessa ympäristössä? Selviytyykö hän takaisin kotiin kuningattaren luo? Matkalla sankarimme saa oppitunnin niin itsestään kuin ystävyydestä ja yhteistyön merkityksestä – ja valloittaa koko kansan sydämet.

Arviot

Corgin juoni ei ole omaperäistä nähnytkään, mutta siinä sentään ON juoni pelkän epämääräisen säntäilyn ja mesoamisen sijaan.

Mutta mitä muita animaatioita tänä vuonna on ilmestynyt, te kysytte? No tietysti , minä vastaan! Kyllä, minä kävin katsomassa kuningatar Elisabethin koirasta kertovan belgialaisen leffan ja koin poikkeuksellisesti saaneeni rahoilleni jotain vastinettakin, mitä ei ihan jokaisesta vastaan tulleesta hirvityksestä voikaan vilpittömin mielin sanoa. Näin siis siitäkin huolimatta, että monenkarvaiset ovat haukkuneet ja vähätelleet a minkä […]

Arvosteltu: 06.12.2019

Kommentit & Pisteytykset