Viides John Wick -raina toiveissa – mitä mieltä on Keanu Reeves?

29.3.2023 10:55

Tuotantoyhtiö Lionsgatella olisi haluja tehdä lisää John Wick -elokuvia. Vastikään elokuvateatterikierroksensa aloittanut neljäs John Wick -raina on tehnyt hyvää tiliä. John Wick: Chapter 4 onnistui avausviikonloppunaan jopa päihittämään tulovirrallaan aiemmat saman franchisen elokuvat.

Yhdysvalloissa 73,5 miljoonaa dollaria tuona viikonloppuna tuottanut ja myös kansainvälisten katsojatilastojen kärkeä pitänyt leffa ei juonellisesti kaipaa suoraa jatko-osaa, ja elokuvan odotettiin myös tuovan John Wickin tarinalle jonkinlaisen päätepisteen. Lionsgaten johdossa toimiva Joe Drake on kuitenkin innokas jatkamaan Wickin veristä taivalta valkokankailla.

– Meillä on tahtoa ja avoimuutta edetä. [Chapter 4:n] lopetuksen voi todella tulkita eri tavoilla. Me lepäilemme tässä hiukan ja sitten raavimme kokoon ideoita, onko olemassa uskottavaa tapaa jatkaa [tarinaa] viidenteen elokuvaan. Takuita tästä ei ole. Keanu [Reeves] ja [ohjaaja] Chad [Stahelski] ovat hyvin tarkkoja sen suhteen, ettei yleisöä huiputeta, Drake toteaa.

Vaikka franchise jatkuu toki Ana de Armasin tähdittämän spin-off Ballerinan kautta, itse John Wickin hahmolle siis halutaan vielä oma elokuva. Mutta mitä mieltä asiasta onkaan hahmon näyttelijä itse?

– [E]hkä kallistun kannalle olla sanomatta ei koskaan. Tarkoitan, etten tekisi John Wick -elokuvaa ilman Chad Stahelskia. Pitäisi katsoa, miltä se näyttäisi. Minulle tuntuu oikeimmalta, että John Wick löytää rauhan, Reeves toteaa diplomaattisesti.

Lähteet: Screenrant, Variety

Kuva: Lionsgate/John Wick: Chapter 4, 2023