Steven Spielbergillä on UFO-teoria

20.3.2023 14:35

Viimeksi omaelämäkerrallisen The Fabelmans -rainan tehnyt pitkän linjan elokuvamies Steven Spielberg ei ole vieras tieteisteemalle. Ohjaajan filmografiasta löytyvät komeiden draamojen lisäksi mm. tieteisseikkailut Kolmannen asteen yhteys, E. T. ja Maailmojen sota. Hän on ottanut kantaa alkuvuodesta Yhdysvaltojen taivaalla leijuneiden pallojen herättämään keskusteluun.

Vaikka kyseiset pallot tuomittiin vieraan vallan vakoiluteknologiaksi, joissakin spekulaatioissa niiden arveltiin voivan olla peräisin ulkoavaruudesta. Spielberg pitää kiehtovana tällaista spekulointia, joka kumpuaa aiheen ympärillä vallinneesta salailusta ja tiedon vähäisyydestä.

– En usko meidän olevan maailmankaikkeudessa yksin. Minusta olisi matemaattisesti mahdotonta, että olisimme kosmoksen ainut älykäs laji. Ja samalla tuntuu mahdottomalta, että joku piipahtaisi luonamme 400 miljoonan valovuoden takaa – paitsi tietysti elokuvissa, ellei tämä joku keksisi tavan käyttää madonreikiä, ohjaaja pohjustaa ajatuksiaan.

Spielbergillä on myös teoria siitä, mistä tuntemattomat lentävät esineet voisivat olla:

– Mitäpä, jos ne ovatkin meikäläisiä, 500 000 vuoden päästä tulevaisuudesta, tekemässä antropologista tutkimusta [tästä ajasta]? Ja ne tietävät jotain, mitä me emme ihan vielä tiedä, ja yrittävät selvittää viimeisen sadan vuotemme kulkua.

Lähde: IndieWire

Kuva: Disney/Amblin Ent./Iso kiltti jätti, 2016