Negatiivisen palautevyöryn saaneen Suicide Squadin ohjaaja tunnusti katuvansa päätöstään

14.3.2023 13:48

David Ayerin ohjaama Suicide Squad kuuluu monen listalla surkeimpien DC-filmatisointien joukkoon. Vuonna 2016 valmistunut superpahisseikkailu jää esim. Rotten Tomatoes -sivustolla kirkkaasti James Gunnin ohjaaman The Suicide Squadin varjoon; Kriitikot ovat antaneet Ayerin leffalle 26% tuoreusarvion, yleisökin vain 58%. Gunnin leffalla nämä luvut ovat 90% ja 82%.

Eräs Auerin Suicide Squadissa paljon pahaa mieltä aiheuttanut seikka on Jared Leton näyttelemä Jokeri. Gothamin häijyläinen sai lopullisessa elokuvassa varsin vähän ruutuaikaa, eikä sekään antanut kovin kummoista vaikutelmaa. Aiemmista Jokereista poiketen Leton versio oli vieraannuttava ilmestys kummallisine tatuointeineen.

Ayerilta on tivattu, miksi esim. hahmon otsaan oli nakutettu suurin kirjaimin Damaged eli vapaasti kääntäen Vahingoittunut. Ohjaaja myöntää nyt, ettei se edes ollut hyvä ajatus:

– Jokeri härnäsi Batmania sillä, kun tämä oli iskenyt häneltä hampaat kurkkuun. Se oli esteettisistä valinnoista yksi, jota olen katunut. Siitä on höyrytty minulle aika lailla.

Lähde: Screenrant

Kuva: Warner Bros./Suicide Squad, 2016