Nicolas Cage härnää Face/Off-jatko-osasta

6.1.2023 23:10

Toimintaraina Face/Off – kahdet kasvot on eittämättä yksi niistä leffoista, jotka kannattaa katsoa, kun haluaa perehtyä 1990-luvun popkulttuuriin. Jo kulttimainettakin saavuttaneen elokuvan jatko-osasta on huhuttu hyvän aikaa, mutta nyt toinen alkuperäisen leffan tähdistä, Nicolas Cage, on paljastanut sen tilanteesta lisää.

Cage, jonka hahmo päätyi vaihtamaan naamavärkkiään John Travoltan tulkitseman rikollisen kanssa, pohtii tuoreessa haastattelussaan leffan sisältöä. Tähden puheiden perusteella Face/Off 2 saattaisi muotoutua yhtä yllätykselliseksi ja äärimmäiseksi kuin hänen monet roolisuorituksensakin.

– Luulen, että se on jatko-osa, joka taipuu moniin käänteisiin ja tarjoaa arvaamattomuutta. Jos otetaan huomioon ajatus jälkikasvusta ja Castorista ja Seanista, joilla on lapsia, ja nämä muksut kasvavat ja siitä tulee sitten kuin kolmiulotteista shakkia, elikkä sitten siinä ei ole vain meitä kahta, John Travoltaa ja minua, vaan meitä on neljä poukkoilemassa ja etenemässä eri tasoille ja peli kehittyy yhä mutkikkaammaksi, Cage maalailee.

Tähti, joka nähdään tänä vuonna Suomessa huhtikuussa ensi-iltaan tulevassa Renfield-kauhukomediassa Draculana, ei kuitenkaan vahvista Face/Off 2:n olevan vielä kuvausvalmiina. Cagen mukaan hän on ollut jatko-osan tiimoilta yhdessä neuvottelussa, mutta sen jälkeen asiasta ei ole kuulunut mitään.

Lähde: Collider

Kuva: Lionsgate/Embassy Films/Burr! Productions/ Suurenmoisen lahjakkuuden sietämätön taakka, 2022