Kasarikauhutähti paljasti, kuinka suuren tuntimäärän hänen pikkuroolinsa vaati

21.10.2022 00:03

Painajainen Elm Streetillä -elokuvasarjasta tuttu Heather Langenkamp näytteli hirviömäisen Freddyn vainoamaa Nancy Thompsonia vasta teini-ikäisenä. Nancyn osassa Langekamp sai näyttää pitkälti itseltään, mutta Robert Englundin muuttamin paloarpien peittämäksi Freddyksi vei jopa neljä tuntia kerralla. Myös Langenkamp on kuitenkin näytellyt maskissa, joka vaati suuresti työtä.

Langenkampin mukaan juuri Englundin esimerkki sai hänet kiinnostumaan siitä, millaista olisi näytellä lähes tai kokonaan tunnistamattomana. Tähän hänelle koitti tilaisuus Star Trek -elokuvasarjassa. Langenkampin mukaan Star Trek Into Darkness -rainan erääseen kohtaukseen tarvittiin lisää ulkoavaruuden olentoja. Hän omistaa yhdessä puolisonsa David Leroy Andersonin kanssa maskeeraukseen erikoistuneen yrityksen, jonka palveluksia myös tämän elokuvan tuotannossa hyödynnettiin.

Vaikka Langenkamp ei itse vastaa erilaisten hahmojen luomisesta, hän päätyi tarpeen vaadittua maskeerattavaksi alien-rooliin. Muuntautuminen Moto-nimiseksi sivuhahmoksi ei käynyt nopeasti:

– Se oli viiden tunnin maskeeraus. Peitettä tuli paljon. Ja appiukkoni Lance Anderson, joka on myös meikkitehostetaiteilija, hän varusti minut rooliin. […] Se näytti fantastiselta ja tykkäsin siitä, joskin elokuvassa [hahmo] ei valitettavasti näyt pitkään.

Kuva Langenkampista Motona löytyy IMDB:stä.

Lähde: Collider

Kuva: GabboT (CC)