Johnny Deppillä on lisää projekteja kiikarissa – myös kameran takana

15.8.2022 23:32

Johnny Depp ei ole jäänyt pyörittelemään peukaloitaan oikeudenkäyntinsä jälkeen. Vaikka tähden ura koki ex-puoliso Amber Heardin kanssa riitelyn takia kolauksen, mies näyttää katselevan nyt vahvasti kohti tulevaa.

Parhaillaan Depp kuvaa Ranskassa historiallista draamaa nimeltä Jeanne du Barry. Leffan, jossa Deppillä on kirjaimellisesti kuningasrooli, pitäisi saada tällä vauhdilla ensi-iltansa vuoden 2023 puolella. Myös sen jälkeen Depp jatkaa elokuvaprojektilla Euroopassa.

Uusi projekti, taiteilijakuvaus Modigliani, vie Deppin kameran taakse. Dennis McIntyren näytelmään perustuva leffa kertoo taidemaalari ja kuvanveistäjä Modiglianin elämästä. Modernin tyylisuunnin edustaja Modigliani häilyi kauan maalaamisen ja kuvanveistämisen välillä, mutta hätkähdytti aikalaisiaan erityisesti soolonäyttelyssään, jossa oli esillä useita alastonmaalauksia. Poliisi joutui sulkemaan paheksuntaa herättäneen näyttelyn.

Depp ei ole ohjaamassa ensi kertaa. Hän on tehnyt myös useita musiikkivideoita ex-vaimonsa Vanessa Paradisin kanssa ja vuonna 1997 häneltä julkaistiin pitkä esikoisohjaus Soturi. Siinä Depp näytteli myös pääosaa. Modiglianin näyttelijäkiinnityksistä ei ole vielä puhuttu, mutta Al Pacinon on tiedotettu tuottavan elokuvan yhdessä Deppin kanssa.

Depp saattaa myös palata myöhemmin Ihmeotukset-elokuvasarjaan. Häneltä leffasarjan Grindelwald-pahiksen roolin perinyt Mads Mikkelsen on nyttemmin antanut ymmärtää, ettei ovi Deppin takana ole täysin suljettu:

– Nyt suunta on selvästi kääntynyt – hän voitti jutun oikeudessa – nähtäväksi jää, palaako hän. Saattaa palata. Olen Johnnyn suurfani. Pidän häntä mainiona näyttelijänä, hän teki hienoa työtä.

Lähde: MovieWeb

Kuva: Global Road Entertainment/Leeding Media/ Näkemiin professori, 2018