Tom Cruisen kaksoisolentona olemisella on kääntöpuolensa

29.7.2022 00:39

39-vuotias Miles Fisher ei varmastikaan kuulosta kovin tutulta nimeltä, mutta Tom Cruisen (kuvituskuvassa) tietävät kaikki. Fisher on esiintynyt Cruisena useamman kerran, sillä hänessä on paljon samaan näköä. Cruiseksi Cruisen tilalle Fisher ei kuitenkaan aluksi halunnut.

TikTok-videoita Cruisena tekevä Fisher kertoo havahtuneensa yhdennäköisyysseikkaan aikoinaan koulunsa päättäjäisissä. Hänet oli esitelty Tom Cruise -tyyppinä ennen kuin hänen piti pitää valmistujaispuhe opiskelutovereilleen ja muille kuulijoille. Yhdennäköisyyden mainitseminen tuntui silloin hänestä jopa halventavalta.

Kun Fisher muutti Los Angelesiin tavoitteenaan napata hyviä rooleja, hänen uransa ei lähtenyt lentoon toivotulla tapaa:

– Tom Cruiselta näyttäminen alkoi muodostua ammatillisesti taakaksi. […] Olin liian hyvä tekeytymään häneksi. Jos minut näki kerran hänenä, sitä mielikuvaa oli vaikea unohtaa.

Fisher kertoo yrittäneensä muuttaa ääntään, aksenttiaan, pukeutumistaan ja vaikka mitä, mutta roolittajat pitivät häntä tällöin epäaitona. Heittäytyessään Cruiseksi hän on kuitenkin päässyt työskentelemään kovan luokan tähtien, kuten Leonardo DiCaprion, Clint Eastwoodin ja Angelina Jolien kanssa.

– Heille kaikille on yhteistä se, että he ovat pitäneet hulluna, kuinka paljon näytän Cruiselta. Pyrin näyttelijäksi todistaakseni, etten ole vain Tom Cruise -tyyppi. Mutta epäonnistuin. […] Suuri osa ihmisistä ei ymmärrä, millainen outo taakka tämä on minulle ollut sekä henkilökohtaisesti että ammatillisesti. Koko aikuisikäni ihmiset ovat päivittäin pysäyttäneet minut verratakseen minua maailman kuuluisimpaan elossa olevaan näyttelijään. […] Se tuntuu aina iskulta vasten kasvoja, Fisher tunnustaa.

Näyttelijä on pyrkinyt kuitenkin ottamaan samanäköisyydestä ilon irti ja lisännyt siihen kierroksia tekemällä yhteistyötä deepfake-taiteilijoiden kanssa. Hänen Cruise-parodiavideonsa ovat suuressa suosiossa. Aidon Cruisen mielipidettä niistä Fisher ei ole kuullut, sillä tätä hän ei ole koskaan tavannut.

Katso Fisherin Tom Cruise -kampanjavideo Youtubessa. Ja parodiaa TikTokissa:

@deeptomcruise