Kolmannen Deadpool-elokuvan ikäraja halutaan pitää korkeana

5.6.2022 17:03

Kolmas Deadpool-seikkailu on tulossa, vaikka elokuvan ensi-iltapäivää ei ole vielä lytöty lukkoon. Ryan Reynoldsin on tarkoitus palata punapukuisen ja pahansuisen sankarin vermeisiin myös tulevaan jatko-osaan. Leffan käsikirjoitus on edelleen työn alla, mutta siihen liittyy kysymyksiä. Nyt Deadpool on ensimmäistä kertaa Disney-omisteisen Marvel Studiosin käsissä. Disney on tunnettu perheystävällisistä tuotannoistaan, joten tarkoittaako tämä Deadpoolin ns. suitsimista?

Marvel Studiosin johtohahmo Kevin Feige on vakuutellut, ettei niin kävisi. Fanikunta toivoo Deadpoolin säilyttävän korkean ikärajan, ja ettei sankaria kohdeltaisi kuin vuoden 2009 Wolverine-rainassa – kirjaimellisesti tukkimalla hahmon suu. Nyt myös elokuvaa käsikirjoittavat Rhett Reese ja Paul Wernick, jotka vastasivat niin ikään kahden aiemman Deadpool-elokuvan käsikirjoittamisesta, ovat kommentoineet asiaa:

– Siitä ei kannata huolestua. [Yhtiöltä] on saatu suurta tukea [korkeampaan ikärajaan liittyen]. Kun ajatellaan jotakin tiettyä vitsiä, jos me ylitämme rajan, ehkä jossain vaiheessa on sanottu, ettei ehkä sellaista vitsiä [pitäisi käyttää]. Mutta heidän tukensa meidän työllemme on ollut uskomatonta, vaikka me teimme tätä luonnollisesti pitkään ilman heitä.

Deadpool 3 saanee siis melko varmasti korkeimman ikärajaluokituksen edellisten osien tapaan. Leffan kuvaukset olisi mahdollista käynnistää jo ehkä tänä vuonna, mutta näillä näkymin elokuva ei kuitenkaan valmistuisi ennen vuotta 2024.

Lähteet: MovieWeb, Digital Spy

Kuva: Nordisk Film/ Deadpool 2, 2018