Luulitko nähneesi Tom Hanksin kaikki kasvot? Elvis-leffan ohjaaja on eri mieltä

Näyttävistä ja omaperäisistä elokuvistaan tunnettu Baz Luhrmann (mm. Moulin Rouge!, The Great Gatsby) työstää parhaillaan Elvis-aiheista elokuvaa. Tälle vuodelle aikataulutetun rainan nuorta Elvistä näyttelee Austin Butler, mutta mukana on myös konkarinäyttelijä Tom Hanks.

Hanks on osoittautunut vuosien varrella luottotähdeksi, jolta jokamiesmäiset roolit sujuvat. Luhrmannin elokuvassa hän on mukana ensimmäistä kertaa. Tähti on roolitettu Elviksen löytäjäksi ja manageriksi, "Eversti" Tom Parkeriksi. Vaikka Luhrmannin Elvis-leffasta ei juuri ole yksityiskohtia vielä paljastettu, historiankirjojen mukaan muitakin viihdetaiteilijoita manageroinut Parker oli erikoinen persoona.

Parker ei ollut oikeasti eversti, vaan tivolitaustainen miekkonen nimeltä Andreas Cornelis van Kuijk. Hän oli syntynyt Hollannissa. Eversti-nimen hän sai kunnianosoituksena työstään poliittisessa kampanjassa. Vapaa-ajallaan Parker viihtyi paljon uhkapelien parissa ja kehitti niistä itselleen myös ongelman.

Luhrmann suitsuttaa Hanksia Parkerin roolissa:

- Yksi elämäni suurista iloista on tehdä töitä näyttelijöiden kanssa, jotka tunnetaan tietystä tyylistä tai maneereista. Mutta […] joka näyttelijällä on aina niin paljon enemmän annettavaa kuin olet koskaan nähnyt. […] Yksi isoista jännittävistä seikoista Tomin kanssa työskentelyssä, hänhän on näyttelijäkunnan Rolls Royce, tarkoitan, että sellaisessa kyydissä haluat olla. Mutta olla hänen kanssaan ja antaa hänen - hän soittelee nyt uutta säveltä. Ja minusta se on jännittävää, näkemisen arvoista.

Lähde: CinemaBlend

Kuva: MGM/ Jailhouse Rock, 1957

R. Isoviita 17.01.2022 klo 14:30

Voisiko Johnny Depp sittenkin palata Pirates of the Caribbean -leffoihin?

Huipputuottaja Bruckheimer valottaa tilannetta.

Neljäs Ihmeotukset-leffa ei ole näkyvissä: Ohjaaja lähti tekemään muuta

Dumbledoren salaisuudet ei ole kiinnostanut toivotusti.

Yksi iso hahmo puuttuu Top Gun -jatko-osasta – mutta miksi?

Näyttelijä itse on antanut yhden selityksen.

Robbie Williamsin elämästä kuvataan leffaa – tähti nähdään elokuvassa myös itse

Yli 75 miljoonaa levyä – niiden varrelta riittänee tarinaa.