Haastattelu vihjaa: Bill Murray mukaan Marvel-universumiin

27.10.2021 06:13

Marvel-rainojen roolit jakautuvat mukavasti uudemmille näyttelijäkasvoille mutta myös alan konkareille, kuten Michael Douglasille, Robert Redfordille ja Kurt Russellille. Alkuperäisestä Haamujengi-leffasarjasta monille tutuksi tullut koomikko Bill Murray on tähtistatukseltaan sitä luokkaa, että myös hänen olisi voinut kuvitella päätyvän Marvel-tuotantoon. Näin ei kuitenkaan ole käynyt – paitsi ehkä nyt.

Murray on onnistunut välttelemään sarjakuvafilmatisointeja, ellei mukaan lasketa vuoden 2004 parjattua Karvinen-elokuvaa. Siinä hän oli mukana ääninäyttelijänä. Saksalaismedialle antamassaan haastattelussa hän kuitenkin totesi tehneensä hiljattain Marvel-leffaa.

– Jotkut olivat melko yllättyneitä, miksi päädyin mukaan sellaiseen. Mutta minulle se oli melko selvä homma: tutustuin ohjaajaan – ja tykkäsin hänestä. Hän oli hauska, nöyrä, kaikkea mitä ohjaajalta haluaa, Murray kertoo ja mainitsee myös pitäneensä ohjaajan aiemmasta työstä high school -komediasta Anna palaa!

Anna palaa! -elokuvan ohjasi Peyton Reed. Koska Reedillä on työn alla vuodelle 2023 aikataulutettu Ant-Man and the Wasp: Quantumania, vaikuttaa siltä, että Murrayn mainitsema rooli on juuri tässä leffassa.

Lähteet: MovieWeb, Deadline, Business Insider

Kuva: Disney/The French Dispatch, 2021