Halle Berry rikkoi kylkiluunsa uuden leffansa kuvauksissa

10.9.2020 14:41

Jos olet miettinyt, mihin X-Men-leffasarjan Stormina nähty ja vuonna 2002 Oscarin parhaasta naispääosasta (Monster’s Ball) napannut Halle Berry on kadonnut, vastaus on: Ei mihinkään. Näyttelijä toteaa Varietylle antamassaan haastattelussa, että Oscar-voitto oli eräänlainen kirous. Toisaalta tuottajilla ei ole ollut uskallusta tarttua joihinkin lupaavan kuuloisiin projekteihin. Näihin lukeutuu Berryn James Bond -leffasarjassa vuonna 2002 näyttelemän Jinxin oma toimintaelokuva.

Jinxin soololeffan sijasta Berry ajautui mukaan Catwoman-fiaskoon, ja hän harmittelee yhä, kuinka ei voinut näyttelijän asemassa vaikuttaa esim. elokuvan käsikirjoitukseen. Nyt Berry on kuitenkin saanut uuden tilaisuuden: Hän on ohjannut toimintaelokuvan Bruised.

Bruisedissa Berry on hyödyntänyt mm. kamppailulajitaitojaan, ei toki kameran takana, vaan sen edessä. Kameran molemmin puolin toimiminen on ollut välillä jopa kivuliasta, sillä erään taistelukohtauksen tuoksinassa Berry mursi kylkiluunsa. Hän ei kuitenkaan halunnut sen hidastaa tahtiaan, vaan jatkoi töitään hammasta purren. Berryllä on omakohtaisia kokemuksia ohjaajan kaikkoamisesta kuvauspaikalta.

X-Men: Days of Future Past -leffan ohjaaja Bryan Singer jätti tehtävänsä eräässä vaiheessa yli viikoksi, ilmoittaen avustajansa välittämällä tekstiviestillä muulle tiimille, että heidän pitäisi vain jatkaa hommia keskenään. Berry muistelee ottaneensa Singerin kanssa useasti yhteen.

– Minkä tahansa kanssa hänellä olikin hankaluuksia, se vei hänen huomionsa. Siellä me olimme ulkosalla Kanadan Banffin pakkasessa, eikä hän keskittynyt. Ja meitä paleli. Kyllä siinä alkaa suututtaa, Berry muotoilee.

Bruised-elokuvan suhteen Berryllä on hyvä hytinä. Hän on näyttänyt leffan raakaversion mm. vanhalle ohjaajaystävälleen Spike Leelle. Näin Lee kommentoi Berryn mukaan lopputulosta:

– Hän totesi: ”Voi perkele, sinä olet tehnyt elokuvan!”

Lähde: Variety

Kuva: Lionsgate/John Wick: Chapter 3 – Parabellum, 2019