Ovatko huhut pahasta verestä Doctor Strange -ohjaajien välillä totta?

16.4.2020 14:05

Marvel-sankari Doctor Strangen ensimmäinen oma ja Benedict Cumberbatchin tähdittämä elokuva keräsi kehuja. Tästä huolimatta sen ohjaaja ja osittain myös käsikirjoituksesta vastannut Scott Derrickson ei luotsaa leffan jatko-osaa. Hänen paikalleen on soviteltu Sam Raimia.

Nyttemmin Raimin oleminen mukana projektissa on varmistunut. Spider-Man– ja Evil Dead -leffojen takaa tuttu Raimi vahvisti itse asian Comingsoon.net-sivuston haastattelussa. Koska Derrickson kuitenkin lähti Doctor Strange in the Multiverse of Madnessin parista näkemysristiriitojen vuoksi, osa fanikunnasta on alkanut epäillä, että myös ohjaajien välillä olisi pahaa verta.

Derrickson oikoo syntyneitä huhupuheita. Hänet on Doctor Strange -jatko-osasta luopumisen jälkeen kiinnitetty Bermuda Triangle -nimisen jännitysleffan ohjaajaksi – elokuvan, jonka ohjaajana oli aiemmassa suunnitteluvaiheessa Raimi. Vakuutellakseen fanikuntaa, Derrickson on nostanut uudelleen esiin twiittinsä helmikuulta, jossa hän totesi Raimista seuraavaa:

– Olen työskennellyt Sam Raimin kanssa. Eräs mukavimmista ihmisistä, jonka elokuvateollisuudesta tunnen, ja ohjaajana todellinen elävä legenda. Mikä mahtava valinta ottamaan Doctor Strange haltuun.

Lähteet: Comingsoon, CinemaBlend, Twitter

Kuva: Disney/Marvel/ Doctor Strange, 2016