Fargo saa jatkoa

22.3.2018 06:25

Ethan ja Joel Coenin palkittuun Fargo-rikoselokuvaan pohjaavaa saman nimistä TV-sarjaa on tehty jo kolme tuotantokautta, mutta fanien iloksi kaudet eivät loppune vielä siihen. Sarjan luoja, Noah Hawley, joka luotsaa myös X-Men-tarinoista ammentavaa Legion-sarjaa, on paljastanut ideoineensa jo Fargon neljättä tuotantokautta. Sen julkaisuaikataulu herättää kuitenkin kysymyksiä.

Hawley haluaa pitää vielä paljon salassa tulevasta kaudesta, mutta yksi asia ainakin on varmaa:

– Mitä voin kertoa siitä, on se, että siitä tulee jälleen yksi periodikertomus.

THR:lle antamassaan haastattelussa Hawley toteaa haluavansa alkuperäisen elokuvan tavoin kertoa tarinaa amerikkalaisesta maisemasta ja asioista, mitä ihmiset tekevät rahan takia. Kuinka kauas menneisyyteen hän aikoo Fargon puitteissa matkata, sitä hän ei vielä kerro.

– Olen aina kiinnostunut yrittämään laajentaa [sarjaa]. […] Ainut syy tehdä uusi kausi on se, että jotain tehtäisiin eri tavoin. Olemme tehneet jo 30 tuntia episodeja, ja viimeinen asia, mitä keltään haluan kuulla on: ”Se on Fargoa. Ne tekevät sen niiden Fargo-jutun, ja se on hassua.” [Et] halua toistaa itseäsi, koska Coen-veljeksetkään eivät tee niin, Hawley sanoo.

Hawley myös myöntää, ettei hänen nykyinen aikataulunsa anna paljon mahdollisuuksia keskittyä Fargoon. Näin ollen on epävarmaa, nähdäänkö uutta kautta vielä ensi vuonna.

Lähde: THR

Kuva: HBO Nordic/Fargo: Season 3, 2017