Kolmas Hellboy-leffa tulossa: Mitä siitä tiedetään?

11.5.2017 14:19

Niin mainio kuin Ron Perlman onkin ollut pääosassa Guillermo Del Toron ohjaamissa kahdessa pitkässä Hellboy-leffassa, näillä näkymin häntä ei punanyrkkisenä sankarina enää nähdä. Mike Mignolan luoma sarjakuvahahmo palaa valkokankaille kolmannen kerran, mutta tällä paluulla ei ole mitään tekemistä niiden keskustelujen kanssa, joita Guillermo Del Toro viritteli alkuvuodesta. Yleisön kannustuksella käynnistetty neuvottelu Del Toron, Mignolan ja Perlmanin välillä päättyi tuloksettomana.

Fanien äänekkyys ei kuitenkaan jäänyt huomiotta. Käsikirjoittaja Andrew Crosby (Eureka) ja ohjaaja Neil Marshall (Dog Soldiers) puuhaavat Hellboy-elokuvasarjan aloittamista uudelleen. Nimihenkilön saappaisiin on ehdolla nyt jo liki 70-vuotiasta Perlmania yli parikymmentä vuotta nuorempi David Harbour (Stranger Things). Projekti on jo varsin pitkällä, sillä käsikirjoitus on valmis ja sen kuvausten uumoillaan voivan alkavan syyskuussa.

Sarjakuvataiteilija Mike Mignola on antanut suostumaksensa tälle Hellboy-leffalle. Mignola kirjoitti hiljattain Twitter-sivullaan uuden Hellboyn olevan aiempia rankempi tapaus, sillä elokuva tulee Loganin ja Deadpoolin tavoin saamaan R-ikärajaluokituksen Yhdysvaltain markkinoilla. Käytännössä tämä tarkoittaa kiellettyä alle 17-vuotiailta, ellei alaikäisellä ole mukanaan ketään vanhempaa.

Käsikirjoittaja Crosby on summannut tulevaa Silver Screen Beatin haastattelussa seuraavasti:

– [V]oin sanoa, että tästä tulee synkempi, paljon pelottavampi Hellboyn versiointi. [Ohjaaja] Neil sanoi alusta asti haluavansa kulkea kauhun ja sarjakuvaleffan välistä rajaa kuin veitsenterällä, mikä oli musiikkia korvilleni, sillä minä pyrin siihen käsikirjoituksessani ja sitä juuri Mignolakin tekee niin hyvin sarjakuvissaan.

Lähteet: THR, ScreenRant, Silver Screen Beat, We Got This Covered, Twitter

Kuva: Hellboy II: The Golden Army, 2008/Finnkino