Patrick Stewart jättää X-Men-leffat

25.2.2017 07:22

Tänä vuonna 77 vuotta täyttävä brittinäyttelijä Patrick Stewart on ollut vakiokasvo X-Men-elokuvissa vuodesta 2000, eli yhtä kauan kuin sarjassa Wolverinea näyttelevä Hugh Jackmankin. Jackman on ilmoittanut jo ajat sitten, että maaliskuun alussa ensi-iltaan tuleva X-Men-raina Logan jää hänen viimeisekseen kyseisenä hahmona. Muiden leffasarjan näyttelijöiden osalta jatkoaikeet ovat olleet enemmän hämärän peitossa.

Vaikka X-Men-franchisessa onkin matkustettu ajassa ja nähty samoja hahmoja eri ikäisinä, kaikille tutuille leffasarjan näyttelijöille ei ole joka seikkailusta löytynyt roolia. Hugh Jackmanin Wolverinen ohella Patrick Stewartin professori X on kuitenkin ollut niissä varsin merkittävä hahmo. Mutta Stewart on nyt kertonut, ettei enää palaa kyseiseen osaan.

– Meillä oli hieman aikaa istuskella [Hugh Jackmanin kanssa Loganin Berliinin näytöksessä], ja siinä ollessani tajusin, ettei tule parempaa, täydellisempää, herkempää, tunteikkaampaa ja kauniimpaa tapaa sanoa hyvästejä [professori] Charles Xavierille kuin tässä elokuvassa. Joten kerroin [Hugh’lle] samana iltana, että myös minä lopetan, Stewart toteaa. Jatkossa veteraaninäyttelijää on silti edelleen mahdollista nähdä muissa rooleissa.

Lähteet: EW, We Got This Covered

Kuva: SF Film/Logan