Saako Simpsonit-elokuva jatkoa?

27.7.2016 14:24

Simpsonien keltaisen perheen elokuvan ensi-illasta on kohta vuosikymmen aikaa, mutta elokuvallisen jatko-osan sijasta jatkoa on nähty vain television puolella. Koska sarja on kuitenkin kerännyt suosiota jo vuodesta 1989, elokuvalle voisi uskoa löytyvän tilausta. San Diegon Comic Con -festivaaleilla Simpsonien tiimoilta puhetta pitänyt tuottaja Al Jean tietää, millaiset paineet Simpsonien jatkon suhteen ovat.

Al Jeanin mukaan jokaisen uuden tuotantokauden aikana sarjan tekijät keskustelevat aina myös elokuvan jatko-osasta.

– Me puhumme siitä, mutta haluamme tehdä sen vain jos siitä tulee hyvä. Me emme koskaan halua vain rahastaa sillä, joten jos jatko-osa julkaistaan, se tapahtuu vain, koska uskoimme siihen, Al Jean kertoi tapahtumassa.

Simpsonit-elokuvan jatkosta on noussut keskustelua aina ajoittain sitten perheen ensimmäisen piirrosleffaseikkailun jälkeen. Viime vuonna paljastui, että sarjan 26. kauden kymmenennen jakson juonta oli harkittu uuden Simpsonit-leffan juoneksi. Siinä avaruusoliot sieppasivat Homerin, Bartin ja muun perheen planeetta Rigel 7:lle. Ajatus elokuvasta kuitenkin hylättiin Al Jeanin mukaan tuolloin, koska tekijät pelkäsivät yleisön mieltävän sen Simpsonien kaanonista poikkeavaksi.

Lähteet: CinemaBlend, EW

Kuva: FOX