Mitä kuuluu Avengers: Age of Ultronin uuvuttamalle ohjaajalle nyt?

25.5.2016 16:10

Ohjaaja Joss Whedonin tapaus oli näkyvästi useissa otsikoissa viime vuonna, kun hänen ohjaamansa ja käsikirjoittamansa Avengers: Age of Ultron julkaistiin. Marvelin sarjakuvaleffasovitusten kasvavaa joukkoa täydentänyt elokuva lyötti yhteen monia tuttuja supersankareita Iron Manista Hulkiin ja ukkosenjumala Thorista Mustaan Leskeen. N. 250 miljoonan dollarin budjetilla tuotettu leffa vaati Whedonilta niin suuria ponnistuksia, että ohjaajan terveyden puhuttiin olleen vaakalaudalla ja hän halusi päättää yhteistyön Marvelin kanssa.

Whedonin tämän hetken kuulumiset ovat paremmat. Avengers-rainojen lisäksi Buffy, vampyyrintappaja -sarjan takaa tunnettu ohjaaja on Den of Geekin mukaan puuhaamassa taas uutta elokuvaa. Hän on ollut vähäsanainen tulevan elokuvansa sisällöstä, mutta paljastanut siitä kuitenkin sen verran, että se kertoo tytöstä, joka käy läpi jotakin todella uskomatonta.

– Se on alkuperäiskäsikirjoitus, joka poikkeaa paljon siitä, mitä olen koskaan ennen tehnyt, paitsi että se on ihan samaa, Whedon veistelee.

Käsikirjoitusprosessi on yhä kesken, mutta Whedonin mukaan valmista pitäisi olla sen osalta parin kuukauden päästä. Avengers: Age of Ultronin jälkeen Marvelilla harkittiin yhä yhteistyötä hänen kanssaan, mutta ohjaaja itse koki työskentelyn jatkamisen yhtiön kanssa liian raskaaksi. Paineet jokaisesta päätöksestä kasvoivat liian suuriksi, sillä tuotantoyhtiöllä ei ole tapana hyväksyä juuri mitään ideaa ilman kunnon perusteluja ja arviointia.

– Tässä on valittavana joko irtiotto tai hermoromahdus. Minun pitää nähdä, kuka minä olen silloin kun en ole töissä, sillä minulla ei ole siitä mitään käsitystä, Whedon totesi Avengers: Age of Ultronin ensi-illassa L.A. Timesille viime vuonna.

Lähteet: Den of Geek, L.A. Times, Vulture, CinemaBlend

Kuva: BVI Finland/ Avengers: Age of Ultron