Mihin Fast & Furious suuntaa seuraavaksi?

7.1.2016 15:02

Eilen järjestetty People’s Choice -palkintogaala juhlisti Fast & Furious 7 -leffaa kahdella palkinnolla. Fast & Furious -sarjan viimeisin osa nappasi voiton sekä viime vuoden suosituimpana elokuvana että vielä erikseen suosituimpana toimintaelokuvana. Vaikka leffasarja menetti traagisesti yhden keskeisistä näyttelijöistään, kahdeksatta osaa on lupailtu.

Jatko-osaa varten etsitään nyt sopivia kuvauspaikkoja. Fast & Furious 8 -kuvaustiimi on luonut katseensa myös Kuubaan, joka sen ja Yhdysvaltojen vuosia jatkuneen kireän tilanteen takia ei Hollywood-elokuvissa ole juuri esiintynyt. Maiden välinen tilanne koki konkreettisesti muutoksen viime heinäkuussa, kun niiden väliset diplomaattisuhteet palautettiin ja molemmat avasivat suurlähetystönsä uudelleen toistensa maaperällä yli 50 vuoden tauon jälkeen.

Fast & Furious 8:n ohjaaja F. Gary Gray (Be Cool) on tiettävästi piipahtanut hiljattain Kuubassa ja ollut näkemäänsä siinä määrin tyytyväinen, että sopimuksia kuvauspaikoista laaditaan parhaillaan. Kuuba on kaahailuleffan osalta mielenkiintoinen kohde jo siksi, että maassa käytetään runsaasti yhdysvaltalaisia antiikkiautoja – kuubalaiset eivät saaneet vuosikausiin ostaa uusia kaaroja itse, vaan he saivat ottaa niitä vastaan vain omalta hallitukseltaan. Se puolestaan hankki uusia autoja silloisesta Neuvostoliitosta, mutta käytössä ovat paremmin kestäneet 1940- ja 1950-lukujen yhdysvaltalaisautot. Toivoa tietysti saattaa, etteivät Vin Diesel ja kumppanit ryttää kaikkia käsiinsä saamiaan Cadillac-vanhuksia heti kättelyssä.

Lähde: THR

Kuva: Universal