Mitä odotettavissa Jennifer Lawrencelta?

15.12.2015 08:23

Hollywoodin ja koko maailman parhaimmin palkattu näyttelijätär, Jennifer Lawrence, ei enää tässä vaiheessa välttämättä tarvitse isoa elokuvafranchisea estradikseen. Kuluvana vuonna n. 52 miljoonaa dollaria ansainnut Lawrence on kiinnitetty ensi vuonna ilmestyvään tieteiselokuvaan Passengers yhdessä Jurassic World -tähti Chris Prattin kanssa. Nälkäpeli– ja X-Men-elokuvat alkavat kuitenkin olla hänelle vähitellen taakse jäävää elämää.

Vielä ensi kesäkaudella Lawrence nähdään X-Men-maailmassa, kun Bryan Singerin ohjaama X-Men: Apocalypse päättää mutanttijoukon historiaa valottaneen trilogian. Kuten leffasta viime viikon lopulla julkaistu trailerikin antoi ymmärtää, Lawrencen näyttelemällä Mystiquella eli Ravenilla on tarinassa iso rooli. Kyseinen hahmo tunnetaan usein pelkästään omassa sinisessä hipiässään viihtyvänä mutanttina, mutta Lawrence nähdään trailerissa vain vaatteet päällä ja vaaleaihoisena.

Tähdellä on ilmeisesti ollut sanansa sanottavana roolistaan, sillä CinemaBlendille antamassaan haastattelussa Lawrence toteaa Mystiquen ulkonäöstä seuraavaa:

– Olen vähän sininen siinä. Kerroin mielipiteeni asiasta [ja] he olivat minulle hyvin, hyvin mukavia.

Näyttelijättären tähdittämille Nälkäpeli-elokuville suunnitellaan jo jatkoa, mutta sen suhteen Lawrence pysyy myös tiukkana. Tuotantoyhtiö Lionsgate haluaa seuraavaksi tehdä leffoja, jotka sijoittuvat aikaan ennen nykyisiä Nälkäpeli-rainoja. Varietylle antamassaan lausunnossa Lawrence toteaa, ettei hän ole tekemisissä uuden sarjan kanssa.

– Luulen, että se olisi liian aikaista, hän toteaa Katnissin paluusta valkokankaalle.

Lähteet: Forbes, Variety, CinemaBlend

Kuva: Nordisk Film/ Nälkäpeli – matkijanärhi, osa 2