Joss Whedon ohjaa ja kirjoittaa Avengers 2:n

8.8.2012 07:23

Vaikka Joss Whedonin kirjoittama ja ohjaama Avengers tyhjensi kasinon ja elokuvayleisön lompakot, ei hänen paluunsa tiimielokuvan jatko-osaan ollut varmaa. Whedon itse toki oli innokas alusta alkaen hoitamaan hommaa toistamiseenkin, mutta Marvel ei ole tähän asti ole tunnettu vanhojen ohjaajien värväämisestä takaisin – studion tuotannossa olevat kolme jatko-osaa Iron Man 3, Thor: The Dark World ja Captain America: The Winter Soldier ovat kaikki tuotannossa uusien luotsaajien kera.

Yhtiö on kuitenkin ilmeisesti sitä mieltä, että Whedonin mukanaolo on välttämättömyys projektin toimivuuden kannalta, sillä se on ilmoittanut palkanneensa Whedonin käsikirjoittamaan ja ohjaamaan Avengers 2:n. Sitä ennen firmalta nähdään edellä mainitun kolmen leffan lisäksi avaruuseepos Guardians of the Galaxy ja mahdollisesti kokonsa muuttamista taistelukeinona hyödyntävä Ant-Man.

Samalla ilmoitettiin, että tv:n puolella kannuksensa hankkinut Whedon palaa juurilleen kehittelemällä äskettäin ilmoitetun tv-sarjan, joka sijoittuu jotenkin Marvelin elokuvauniversumiin.

Päivitys 8.8 klo 23.20: Marvel on ilmoittanut solmineensa Whedonin kanssa kolmen vuoden mittaisen sopimuksen, joka sitoo hänet työskentelemään yksinoikeudella firman talliin kesään 2015 asti. Tämä tarkoittaa todennäköisesti jonkinasteista roolia myös muissa uutisessa mainituissa elokuvissa.