Toimintafanit saattavat leffan aikana halvaantua.

26.6.2005 22:47

Alkuperäinen nimi:Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Valmistusvuosi:2004

Okei, elikkä nyt Scarfacen käsittelyssä on Romanttinen Draama by Charlie Kaufman. Tätähän on ylistettymaasta taivaisiin, mutta onko tämä nyt sitten niin hyvä? Tämän arpinaaman vastaus on jyrkkä ”Ei.” ”Jaa miksikö?” Kysyy yleisö. Perustelut seuraa alhaalla. Juonta ei kai tarvitse kirjoittaa, kun se on jo pari kertaa rustattu tuonne alas.

Kun kerran sain tämän leffan ilmaiseksi niin täytyihän se ottaa, kun kehuja on sadellut roppakaupalla. Katsottuani leffan minut täytti pettymyksen tunne. ”Tässäkö tämä sitten oli?” Aika tylsähän tämä oli. Käsis tosin on aika hyvä. Ohjaus on aika laimeaa, muttei huonoa. Ei lähelläkään. Näyttelijöistä voi nostaa vain pari esille. Carreylle pitää myös nostaa hattua siitä, että vanha kunnon kuminaama osaa vetää vakavaa ja ilmeetöntä roolia. Kate Winslett on myös hyvä. Elijah Wood taas ärsyttää kuten aina.

En voi sanoa muuta kun maailman yliarvostetuin leffa. IMDB:n top 250 -listalla tämä taitaa olla sijalla 32. Ihan liian korkealla. Näyttelyssä, Ohjauksessa ja Käsiksessä ei siis ole mitään vikaa, mutta mikä tekee tästä huonon? Tämä on vain laimea ja tylsä. Tämän tyyppiset yli-romanttiset leffat vain saavat minut voimaan pahoin. Sci-fiä on myös sotkettu mukaan. Hassua…

Onhan se Kaufman hyvä (Ja outo) Käsikirjoittaja, mutta Being John Malcovich on paljon parempi kuin tämä.

Viimeinen tuomioni on siis 2,5 pistettä. Ei mikään kummonen leffa. Kahdesti en katsoisi. Suosittelen enemmän Romanssin ystäville kun muille. Toimintafanit saattavat leffan aikana halvaantua.

nimimerkki: Scarface

Arvosteltu: 26.06.2005