Nautinnollista roskaa vailla mitään moraalista opetusta.

30.6.2003 19:11

Holy shit, dude! Tämä on yksi parhaita jatko-osia mitä olen nähnyt. American Pie oli jo hulvaton kokemus, mutta tämä on reilusti astetta parempi. Samoja vitsejä kierrätetään toki, mutta ei kannata välittää semmoisista pikkuasioista kun nenän edessä on hauskin elokuvakokemus miesmuistiin.

Jim & Co. ovat käyneet yhden vuoden collegea ja olisi aika koota vanha roikka aloittamaan kesän irstailut tyylillä, mikä saisi Markiisi De Sadenkin etsimään hajusuolaa. Ainut ratkaisu on, meille suomalaisillekin tuttu, mökki järven rannalta ja antaudutaan kesälle ja naisille.

Henkilöt ovat ne vanhat samat. Jim on edelleen aika kokematon ja pitäisi harjoitella petihommia ennen kuin Nadja tulee kylään, Finch haikailee Stiflerin mutsin perään ja Kevin Vickyn perään. Ozilla on vakituinen tyttöystävä, mutta siitäkin heruu hupia. Stifler on tietenkin se oma sama itsensä, paitsi nyt hänellä on pakkommielle lesboista joiden taloa pojat maalaavat kesätöikseen. Jokainen poitsu tietenkin uskoo kokevansa elämänsä kesän, mutta koskas sitä oltaisiin helpolla selvitty? Nolot tapaukset seuraavat toisiaan nolommilla ja nolommilla kunnes katsoja luulee, ettei överimmäksi voi mitenkään mennä. Ja arvaa vain voiko?

Suhtauduin American Pie 2 suurilla odotuksilla ja se kannatti. Jos elokuva on saanut palkinnon parhaasta suudelmasta kahden miehen välillä niin mitä muuta voi odottaa? Ykkösosan vitsit ovat tärkeänä pohjana jatkolle, joten sinällään AP 2 ei tuo mitään uutta. Jokainen hahmokin, Jimin isä mukaan lukien junnaa paikallaan, eikä mikään kehity minnekään. Voi olla, että teinivuodet(määritelmästä voidaan keskustella) ylittäneita Piirakka 2 ei kiinnosta, mutta kyseiseen ikäluokkan kuuluvat nauravat varmasti keuhkonsa riekaleiksi. Nautinnollista roskaa vailla mitään moraalista opetusta.

Arvosteltu: 30.06.2003