Malliesimerkki siitä, mikä pelielokuvissa menee aina pieleen.

28.5.2007 21:06

Mortal Kombat-pelisarjan suosio ei varmasti yllätä ketään: juonetonta, suoraviivaista mäiskintää lukuisilla erilaisilla hahmoilla ja räikeillä veritehosteilla höystettynä. Se iski tähän tyttöön pienempänä, joten elokuvan katsominen oli minulle suorastaan pakollista. Näin jälkeen päin toivoisin, että olisin kuluttanut tuon 101 minuuttia jonkun muun parissa, vaikka sitten kuviokellunnan.

Juonesta ei oikein voida edes puhua, mutta pähkinänkuoreen tiivistettynä se menisi näin. Joukko maapallomme parhaita taistelijoita valitaan mätkimään pahoja Ulkomaailman örkkejä naamaan panoksena maailmojen kohtalo. Eipä tuo voi suoraviivaisemmaksi enää mennäkään. Taistelukohtaukset ovat toki viihdyttäviä ja ne ovatkin leffan ainoa kantava voima, mutta näyttelijöiden taidoista ei kehtaa edes mainita.

On myönnettävä, ettei Mortal Kombat -leffa ole ihan luokaton räpöstys, vaikka moiseen surkeutuun löytyykin avaimet; leffa nimittäin onnistuu viihdyttämään lyhyen pituutensa ajan aika kiitettävästi. Muuta positiivista elokuvasta ei kyllä löydäkään, ellei ala ihan etsimällä etsimään.

Mortal Kombat on malliesimerkki siitä, mikä pelielokuvissa menee aina pieleen. Se on sieluton ja mitään sanomaton räpöstys, joka varmasti iskee kasvuiässä oleviin pikkupoikiin, muttei anna varttuneemmalle katsojakunnalle mitään muuta kuin ärsyyntymisen ja turhaantumisen tunteen. En kehtaisi suositella tätä elokuvaa muille kuin TODELLA vannoutuneille pelisarjan faneille. Muut kiertäkööt kaukaa, kyllä te keksitte muutakin tekemistä.

nimimerkki: Ookami-sama

Arvosteltu: 28.05.2007