Kyllähän tämän katsoo sopivassa mielentilassa. Ei varmaan kestä montaa kertaa.

3.10.2003 23:24

Alkuperäinen nimi:Scary Movie
Valmistusvuosi:2000

Njaah. No, tiesinhän minä millaista menoa tuutista tulee kun aloin katsomaan.

On teinijengi joka on ajanut tyypin päältä ja salannut sen. On Screamimäinen murhaaja. Ja alapäähuumoria. Runsaasti alapäähuumoria.

Mutta kuitenkin vain pikkutuhmaa sellaista. Edes mitään kunnon överiksivetomeininkiä kuten Porkys’issa on tuha odottaa. Tässä ei pysytä realistisuuden rajoissa kuten siinä. Toisaalta se pelastaa tämän leffan jotenkuten… ei hyvin kuitenkaan.

Parodiahan tämä on joten kliseistä ei voi syyttää, tarkoitus onkin olla täsmälleen samanlainen paitsi kuin teinikauhikset, ja tietenkin pilailla niitä. Piikkejä onkin paljon, jotkut jopa ihan tehokkaita. Suurin osa niistä taas ei. Leffan ainoat hauskat hahmot ovat hysteerinen pössyttelveikko Shorty ja avuton sarjamurhaaja jolle koituu vaikeuksia typeristä teineistä. Sarjis on oikeasti hauska, samoin kuin Shorty. Näiden yhteiset kohtaukset ovatkin leffan parasta antia. ”Whaaaazzzzzzuuuuuuuup!!”

Kyllähän tämän katsoo, sopivassa mielentilassa, mutta ostamaan en menisi missään nimessä. Ei varmaan kestä montaa kertaa. Muutama ihan hauska juttu seassa mutta muuten täyttä tuubaa. Ei tarpeeksi hauska yltääkseen kolmeen pinnaan muttei ihan toivottoman huonokaan, johtuen sarjiksesta ja pilviveikkoshortysta. Siispä kaksi pistettä.

Arvosteltu: 03.10.2003