Kaartuu välillä enemmän farssiosastolle, mutta sisältää mestarille tyypillistä hupaisaa dialogia.

2.4.2005 13:52

Alkuperäinen nimi:Hollywood Ending
Valmistusvuosi:2002

Woody Allen on Val Waxman, elokuvaohjaaja jonka viimeisestä menestyselokuvasta on jo 10 vuotta. Val on eronnut vaimostaan Elliestä (Lèoni) vuosia sitten kun tämä alkoi seurustella elokuvastudion pomon Hal Yegerin (Williams) kanssa. Val on parhaillaan kuvaamassa deodoranttimainosta kanadassa ja Ellie uskoo että uuden käsikirjoituksensa ohjaajaksi paras vaihtoehto olisi tämän ex-aviomies, Val. Val saa deodoranttimainoksen ohjaajapallilta potkut, joka on Valin mielestä vain ”hyvä hetki ottaa lopputili”. Ennen uuden elokuvan kuvauksia Val kuitenkin tulee psykosomaattisesti sokeaksi ja miehen on ohjattava elokuva agenttinsa Alin avustuksella. Kukaan ei saa tietää Valin olevan sokea.

Näistä lähtöasetelmista Allen kokosi melkolailla hauskan komedian jossa itse Woody on psykosomaattisesta sokeudesta kärsivä elokuvaohjaaja ja siitäkös komiikkaa syntyy kun mies harhailee sokeana kuvauspaikalla ja antaa mielipiteitään taustaseinän väristä, sekä siitä kumpi elokuvajuliste olisi tämän mielestä parempi. Kaartuu välillä enemmän farssiosastolle, mutta sisältää mestarille tyypillistä hupaisaa dialogia joka saa ainakin hymyn huulille jos ei kuitenkaan nauramaan ääneen. Williams ja Lèoni ovat ok sivuhenkilöinä. Kohtaus jossa Woody puhuu keskittyneesti ja ammatillisesti Lèonin kanssa ravintolassa on yksi hauskimmista tässä elokuvassa.

nimimerkki: Population1

Arvosteltu: 02.04.2005