Itse elokuvaelämyksestä ei jää mitään käteen.

21.5.2003 21:11

Alkuperäinen nimi:How to Lose a Guy in 10 Days
Valmistusvuosi:2002

Elokuva alkaa Cosmopolitan- tyyppisen muotilehden parissa työskentelevien toimittajien teennäisillä hymyillä ja pirteällä aamukokouksella, jossa on yllättävän rento meininki. Tästä tietää, että ollaan – jälleen kerran – Jenkeissä. Elokuvan alku ei ole kovin lupaava, mutta onneksi elokuva ei jää junnaamaan paikoillaan.

Kate Hudsonin esittämä Andie Anderson on yksi lehden hymyilevistä toimittajaneitosista, joka päättää iskeä itselleen poikaystävän ja raapia sitten lehteen jymyjutun siitä, mitä ei kannata tehdä suhteen alkumetreillä, jos mielii miehen elämään jäädä. Kimmoke löytyy hyvän ystävän kuulumisista miesrintamalta.

Matthew McConaughey esittää mainostoimistossa työskentelevää Ben Barrya, menestyvää ja itsetietoista miestä, joka kääntää työpaikan naisten katseet treenatulla torsollaan. Ben lyö vetoa, että saa naisen rakastumaan itseensä 10 päivässä. Soppa on valmis, kun Andie ja Ben saatetaan yhteen.

Nuortenleffa onnistuu viihdyttämään kaksituntisen, mutta itse elokuvaelämyksestä ei jää mitään käteen. Elokuvan kerronta on sujuvaa ja oikeasti hauskoja kohtauksia mahtuu mukaan. Elokuvan lopputulos on kuitenkin syötetty niin syvälle itse juoneen, että loppumetrien kissa-hiiri-leikki saa vain toivomaan, että lopputekstit virtaisivat valkokankaalla. Hudson on kaunis ja McConaughey miehekäs, tosin hieman vanha, tällaiseen rooliin.

nimimerkki: Tepa

Arvosteltu: 21.05.2003