Ihan viihdyttävä toimintaleffa. The Rock saattaa jopa sopia iso-Arskan suuriin saappaisiin.

19.7.2006 23:18

Alkuperäinen nimi:The Rundown
Valmistusvuosi:2003

Beck (The Rock) on entinen palkkasoturi ja on aikeissa perustaa ravintolan. Homma ei kuitenkaan mene ihan suunnitelmien mukaan. Beck tarvitsee rahaa ja hänelle tarjotaan rahakasta keikkaa. Hänen pitäisi mennä Amazonin viidakkoon hakemaan erään rikkaan hepun poika Travis (Scott). Homma ei kuitenkaan suju ihan helposti. Eräs paikallinen ahne kaivosomistaja Hatcher (Walken) on pistämässä kapuloita rattaisiin. Eikä Travis ole ollenkaan sen yhteistyöhaluisempi. Hän haluaa hakea erään arvokkaan esineen muinaisesta intiaanihaudasta.

Juoni on melko kliseinen. Ties monettako kertaa näemme ex-sotilaan, joka vielä kutsutaan yhteen hommaan. Myös vastahakoinen pelastettava ja arvokas esine ansoitetussa haudassa ovat olleet mukana useita kertoja. Tosin nämä kliseet eivät tällä kertaa pääse pahasti häiritsemään, sillä kyllä tämä siltikin on ihan viihdyttävä elokuva. Monet toimintakohtaukset on tehty nykymittapuun mukaan melko hyvin. Myös huumoria on saatu aika hyvin mukaan. Varsinkin Beckin ja Travisin sanailu on melko hauskaa kuunneltavaa.

The Rockia on jo pitkään veikkailtu seuraavaksi suureksi toimintastaraksi. Tämän elokuvan alussa on jopa kohtaus, jossa Arnold Schwarzenegger pyytää Rockia pitämään hauskaa. Jokainen päätelkööt itse, onko Rockista Arskan seuraajaksi. Minun mielestäni hän on ihan kohtalainen siihen hommaan. Elokuva onkin sitten ihan viihdyttävä, vaikkei tästä varmaan mitään klassikkoa tulekaan.

Arvosteltu: 19.07.2006