Ei yllä lähellekään vanhemman trilogian päätöksen tasolle.

26.7.2006 21:12

Alkuperäinen nimi:Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith
Valmistusvuosi:2005

Kloonisodat ovat käynnissä. Jedimestarit johtavat Klooniarmeijoita joka puolella Galaksia. Jedimestari Obi-Wan Kenobi (McGregor) ja tämän Padawan Anakin Skywalker (Christensen) menevät pelastamaan Kansleri Palpatinea (McDiarmid) Count Dookun (Chirstopher Lee) kynsistä ja lopun suurin osa tietääkin.

Heti alkuun sanottakoon näyttelijöistä että Samuel L. Jackson vetää parhaan roolisuorituksen Jedimestari Mace Winduna, Myös Ian McDiarmid Palpatinena vetää loistavan suorituksen.Ewan McGregor vetää myös hyvin roolinsa, muttei kuitenkaan mestarillisesti niin kuin aiemmin mainitut. Myös Chirstopher olisi voinut tehdä mestarillisen suorituksen jos ruutuaikaa olisi ollut enemmän. Ylivoimaisesti huonoimmat suoritukset vetävät Natalie Portman ja Hayden Christensen jotka eivät oikein vakuuttaneet minua.

Mielestäni kyseessä ei ole suinkaan paras Star Wars, vain uuden trilogian paras. Hyvät puolet tässä on upeat valosapelitaistelut, varsinkin taistelu Mace Windun ja Keisarin välillä, mikä olisi saanut kestää enemmän aikaa, ja tietysti myös Yodan ja Keisarin välillä oli hieno taistelu. Myös Jacksonin ja McDiarmidin roolisuoritukset ovat hyviä puolia. George Lucas on parantanut ohjaamistaitojaan. Esim. Jar Jar Binks ei näy tässä kuin yhdessä kohdassa ja silloinkaan ei puhu mitään. Näistä asioista 3,5 pinnaa.

Miinuspuolet ovat Obi-Wanin ja Anakinin ylipitkä valosapelitaistelu, liialliset erikoistehosteet ja Kenraali Grievous -hahmo minkä olisi voinut jättää kokonaan pois.

Kyseessä on viihdyttävä, synkkä, hieman yliarvostettu ja kumminkin hyvä päätös uudemmalle trilogialle. Mutta ei yllä lähellekään vanhemman trilogian tasolle hyvästä yrityksestä huolimatta. Kannattaa katsoa jos ei ole nähnyt.

nimimerkki: Arnold

Arvosteltu: 26.07.2006