Carreyn faneille tämä on pakollista katsottavaa.

26.3.2003 19:03

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Ace Ventura: Pet Detective
Valmistusvuosi:1994

Jim Carrey on lemmikkietsivä Ace Ventura, kaikkien eläinten ystävä. Eräänä päivänä hän saa tehtäväkseen selvittää kuka vei jalkapallojoukkueen maskottidelfiinin Snowflaken.

Ace Ventura on Jim Carreyn varaan rakennettu farssi. Jim Carreylle on ylinäytteleminen on aika normaalia ja sitä on tässäkin nähtävänä, mutta se on varmaan tarkoituskin. Yli näytteleminen kuuluu Carreyn leffoihin, eikä se ainakaan minua ole paljoa haitannut. Muista näyttelijöistä mainittakoon Frendit -sarjasta tuttu Courteney Cox naisena johon Ace Ventura rakastuu.

Nuorempana leffa kolahti enemmänkin, mutta jaksaa tämä vieläkin naurattaa. Ihan viihdyttävää sekoilua. Leffan parasta antia on ehdottomasti Ace Venturan kommentit. Ne ovat melkein aina erittäin hauskoja. Leffassa on tietysti sitä tuttua alapäähuumoria, mikä on erittäin normaalia Carreyn leffoille. Mitään järkeä tästä ei kannata hakea, mutta se ei ole tarkoituskaan. Elokuvan tarkoitus on vain viihdyttää.

Olen kova Carreyn fani ja sen takia varmaan pidän tästäkin. Tämä ei ole mikään hänen paras, mutta varmasti yksi hauskimmista. Hänen paras on ehdottomasti Nuija ja tosinuija, jonka rinnalla muut hänen leffat kalpenevat. Jos tahdot rentoutua ja nauraa kannattaa katsoa tämä. Carreyn faneille tämä on pakollista katsottavaa. Aivot vaan narikkaan ja tätä katsomaan.

Arvosteltu: 26.03.2003