Burton on kuin kotonaan tehdessään tälläista elokuvaa.

12.2.2008 23:09

Tarina kertoo konstaapeli Ichabod Cranesta (Johnny Depp), joka lähetetään Sleepy Hollow nimiseen kylään tutkimaan raakoja murhia. Itse paikan päällä sitten selviää että kaikilta uhreilta on katkaistu pää ja että murhaaja on Hesseniläisen ratsumiehen (Christopher Walken) haamu. Crane ei aluksi usko tarinaa, mutta matkan aikana mielu muuttuu. Avukseen hän saa maanomistajan tyttären Katrina Van Tasselin (Christina Ricci) johon hän rakastuu.

Näyttelijäpuoli on hienoa, lukuunottamatta Christina Riccin suoritusta joka oli hieman vaimea, mutta ei se elokuvaa huononna. Johnny Deppiä ei tuskin tarvitse mainitakkaan, koska kuten voi arvata, äijä näyttelee mahtavasti. Myös Christopher Walken vetää hienon pikku roolin elokuvassa itse nimikko henkilönä. Miranda Richardsonkin on hyvä roolissaan.

Ohjaus pelaa myös yhtä hyvin kuin näyttelijät. Burton on kuin kotonaan tehdessään tälläista elokuvaa. Musiikit ovat myös mahtavia, kiitos Danny Elfmanin! Elfmanhan on tehny musiikin kaikkiin Burtonin leffoihin paitsi Ed Woodiin. Kyllä miesten yhteistyö pelaa tässäkin elokuvassa (kuten aina). Sekä kauhu, että fantasia puoli pelaa elokuvassa hienosti. Ei elokuva toki mikään pelottava ole (ainakaan minun mielestäni). Elokuva on tavallaan aika kaunis. Kaunis ei välttämättä nyt tarkoita hienoja maisemia tai erikoistehosteita (ehkä niitäkin)vaan en itsekään tiedä mitä. Tämä tunne ei tule pelkästään tässä elokuvassa vaan muissakin Burtonin elokuvissa. Mutta loppujen lopuksi, Päätön Ratsumies on loistava elokuva! Kaikki eivät tästä pidä mutta hieno satu tämä ainakin on.

Arvosteltu: 12.02.2008