Ilouutinen Indiana Jones -faneille

Viides Indiana Jones -elokuva on suunnitteilla vuodelle 2019. Leffasta on tässä vaiheessa tiedossa vasta vähän, mutta se ainakin näyttää varmalta, että kuntonsa kestäessä Harrison Ford palaa ikoniseen rooliinsa. Elokuvan ohjaa sarjaa aiemminkin luotsannut Steven Spielberg.

Näiden herrojen lisäksi Indyn maailmaan on palaamassa kolmaskin ikämies, jonka vaikutus franchiseen on ollut valtava. Näin siitä huolimatta, ettei tätä taiteilijaa ole nähty yleensä itse kameran edessä. Kyseessä on säveltäjämestari John Williams, joka on myös vastannut Tappajahain, Tähtien sota -elokuvien ja Schindlerin listan musiikista.

Viidellä Oscarilla palkitun konkarin mukana olon vahvisti tuoreeltaan ohjaaja Spielberg. Vaikka kyse on jo viidennestä jatko-osasta 1980-luvulla alkaneeseen franchiseen, Williamsin nimi on tekijä, joka taatusti nostaa leffan arvoa. Indiana Jonesin tulevaisuus vaikuttaa myös toiselta osa-alueelta olevan hyvissä käsissä, sillä elokuvan pääkuvaajaksi on valittu Pelastakaa sotamies Ryan -kuvaaja Janusz Kaminski. Leffan käsikirjoitusta työstää myös sarjan neljättä osaa kirjoittanut David Koepp, mutta tässä vaiheessa ei ole varmaa, tekeekö hän kokonaisen käsikirjoituksen yksin, vai ehkä vain nk. treatmentin, jonka pohjalta joku muu jatkaa varsinaisen käsikirjoituksen kirjoittamista.

Lähteet: CinemaBlend, Deadline, Twitter

Kuva: Paramount

R. Isoviita 10.06.2016 klo 07:50

M. Night Shyamalan raotti leffasuunnitelmiaan

Jännitystä tulossa.

The Irishmanin jälkeen: Scorsese ja DiCaprio jälleen yhteistyöhön

Martin Scorsesen kuvaaja kertoo uudesta elokuvasta.

Ensin Sonic, sitten Cats – leffojen CGI:n saamat moitteet olivatkin ennenaikaisia?

Sonic the Hedgehog ei ole ainut ennen leffajulkaisua uudistetun ilmeen saava hahmo.

Lisää Hulkia? Mark Ruffalo ei sulje mahdollisuutta pois

Marvel-sankarin sooloelokuvien tie on ollut kuoppainen.