Mitä kuuluu Star Trek 3:lle?

Tämän vuoden alussa Star Trek -näyttelijästä myös kyseisen elokuvasarjan seuraavan osan käsikirjoittajaksi pestattu Simon Pegg (kuvassa 2. vas.) tekee kollegoineen töitä kovalla vauhdilla. Yhdessä Doug Jungin (Lain varjossa) kanssa uudistetun leffasarjan kolatta osaa rustaava Pegg myöntää huumorin pilke silmäkulmassa, että urakka on kauhistuttava - valmista pitäisi tulla nopeasti. Näyttelijällä painavat päälle muutkin leffaprojektit, mutta samalla Star Trek 3:n muulle tekijätiimille pitäisi pystyä kertomaan, mitä seuraavaan leffaan tulee hankkia ja rakentaa.

Seuraavan elokuvan lavasteet ovat jo työn alla, ja myös sen roolituskuviot ovat käynnissä. Varietyn saamien tietojen mukaan brittiläinen Idris Elba (Thor), josta on ajoittain yritetty leipoa lisäksi uutta James Bondia, käy neuvotteluja vielä nimeämättömästä mutta suuresta osasta. Elba kiinnitettiin hiljattain Spring Breakers -ohjaaja Harmony Korinen uuteen rikoselokuvaan nimeltä The Trap, mutta mikäli näyttelijän aikataulu antaa myöden, hänelle olisi tarjolla Peggin ja Jungin luomassa tarinassa luultavasti pahisrooli. Huhujen mukaan Justin Linin (Fast & Furious -elokuvia) ohjaamassa Star Trek 3:ssa nähdään sotaisan klingon-rodun edustajia, joten Elba saattaa näin ollen saada ylleen samankaltaiset vermeet kuin mm. kollegansa Christopher Lloyd 1980-luvulla valmistuneessa Star Trek III:ssa.

Simon Peggin mukaan käsikirjoitusurakan deadline paukkuu kesäkuussa, jolloin myös kuvausten odotetaan pääsevän käyntiin. Ensi vuodeksi valmistuvan elokuvan voi odottaa olevan uskollinen franchiselle, mikäli Peggin puheisiin on uskominen.

- Minun on noudatettava tiettyjä sääntöjä ja tehtävä oikeutta alkuperäiselle sarjalle, enkä saa heittäytyä liian postmoderniksi ja itsetietoiseksi työssäni. Minun pitää yrittää vangita [alkuperäisen] sarjan henki, eikä vain tunkea käsikirjoitukseen juttuja, jotka väki tunnistaa olevan peräisin jostakin tietystä jaksosta, Pegg kertoo tavoitteistaan.

Lähteet: Collider, Variety, We Got This Covered

Kuva: Paramount

R. Isoviita 26.03.2015 klo 07:46

Netflix laajentaa listauksiaan

Kuumat nimekkeet paremmin esille.

Ohjaaja oikoo käsityksiä seuraavasta Apinoiden planeetta -leffasta

Pierre Boullen luomat hahmot palaavat valkokankaille jälleen.

Roger Mooren ikoniseksi tekemän Pyhimyksen uusi versio sai ohjaajan

Leffa on ollut suunnitteilla jo vuosia.

Mitä on luvassa vakoojaleffojen ystäville?

Nolania unohtamatta.