Matt Damon vahvistaa: Jason Bourne palaa

10.11.2014 08:43

Näyttelijä Matt Damonin paluu Medusa-leffasarjaan on vahvistettu. Damon kertoi paluustaan agentti Jason Bournen osaan itse perjantaina E!Onlinelle. Samalla hän paljasti Bournen paluun aikataulua.

– Kyllä, [kuvaamme sitä] ensi vuonna. 2016 elokuva tulee sitten ulos, Damon täsmensi kuviota.

Hän maintsi haastattelussa myös, että ohjaaja Paul Greengrass – sama mies, joka ohjasi Damonia sekä Medusan iskussa että Medusan sinetissä – on lupautunut tekemään tällä haavaa vain tämän yhden jatko-osan. Greengrassin saaminen elokuvan ohjaajaksi oli myös Damonin ehto sille, että hän palaisi mm. uusimpiin James Bond -elokuviin vaikutteita antaneeseen agenttielokuvien sarjaan.

Tulevalla Bourne-leffalla ei ole vielä virallista nimeä, mutta sitä on kutsuttu mm. Bourne 5:ksi. Variety kertoo, että kyseistä leffasarjaa tuottava Universal oli alkujaan suunnitellut Jeremy Rennerin tähdittämää Medusa-jatko-osaa juuri vuodelle 2016. Damonin ilmoitus viittaa siihen, että Rennerin seikkailut Medusa-tarinoissa ovat joko katkolla pidempään tai hänet tullaan näkemään samassa leffassa yhdessä Damonin kanssa.

Kuva: Kevin Mazur