Cumberbatch Doctor Strangeksi – miten käy Sherlockin?

28.10.2014 07:43

Twitter ja muut sosiaalisen median sivustot suorastaan tulvivat Doctor Strange -viestejä eilisen lähtien, kun Benedict Cumberbatchin ilmoitettiin käyvän neuvotteluja Marvelin Doctor Strange -elokuvan pääosasta. Vaikka Uusi Sherlock -sarjasta tutun brittinäyttelijän kiinnitystä elokuvaan ei ole vahvistettu, sekä Deadline- että Variety-sivustot ovat molemmat saaneet luotettavana pidettävän tiedon Cumberbatchin neuvotteluista studion kanssa. Aiemmin näyttelijä on julkisesti todennut, ettei hän ehkä muilta töiltään – mukaan lukien Hamlet-näytelmä ja BBC:n suosittu salapoliisisarja – ehdi irrottautumaan myös Tohtori Outo -projektiin.

Samaan pääosaan kosiskeltu Joaquin Phoenix sivuutti Doctor Strangen jokin aika sitten niin ikään aikataulullisista syistä. Sitoutuminen Marvel-rooliin vaatii lähes poikkeuksetta, että näyttelijä palaa saman hahmon nahkoihin myös leffan jatko-osissa ja mahdollisesti myös muissa Marvelin sarjakuviin pohjaavissa elokuvissa. Studio on tiedottanut, että se suunnittelee julkaisevansa Scott Derricksonin (Päivä jona maailma pysähtyi) luotsaaman Doctor Strangen vuonna 2016.

Jos Cumberbatch ja studio pääsevät sopimukseen Doctor Strangesta, kuinka sitten käy näyttelijän BBC:lle tekemälle Uusi Sherlock -sarjalle? Variety painottaa, ettei vielä ensimmäisenkään Doctor Strange -elokuvan julkaisupäivää ole ns. hakattu kiveen, joten tekijöillä on sen suhteen jonkin verran liikkumavaraa. Cumberbatch puolestaan itse totesi viime viikolla Graham Nortonin talk show’ssa, että hänet nähdään nykypäivän Sherlock Holmesina jatkossakin – seuraavan kerran ensi vuoden puolella.

Kuva: Fat Les

Lähteet: Deadline, Variety, THR, CinemaBlend