Terminator 5:n kuvauksille päivämäärä

13.6.2013 22:34

Terminator-tieteiselokuvien sarja on laajentumassa melkein samaa tahtia kuin Die Hard -toimintaelokuvien jatkumo. The Wrapin saamien tietojen perusteella Paramount Pictures neuvottelee viidennen Terminator-rainan levitysoikeuksista. Arnold Schwarzenegger, Terminaattori itse, vahvisti jo kuukausia sitten Screenrant.com:in mukaan näyttelevänsä (/näyttäytyvänsä?) tässäkin elokuvassa.

Iso-Arska on paljastanut tällä viikolla fanisivustonsa haastattelussa Terminator 5 -tuotannon kameroiden alkavan pyöriä tammikuussa 2014. Samalla hän puhkui intoa paluusta megarooliinsa:
– Olen todella mielissäni, että studiot haluavat minut Terminator 5:een ja eritoten Terminaattoriksi, tähti sanaili faneilleen.
Laeta Kalogridisin (Suljettu saari) ja Patrick Lussierin (Drive Angry) kirjoittama leffan käsikirjoitus on kuitenkin mysteeri. Tästä parivaljakosta ensimmäisellä on pidempi kokemus käsikirjoittamisesta, mutta jälkimmäinen on luonut uransa aiemmin pääasiassa leikkaajana.

Paljonko Kalogridisin ja Lussierin tekstissä ollaan samoilla jäljillä kuin Terminator 5:een aiemmin kynäillyssä hahmotelmassa – tästä ei ole kenelläkään virallista tietoa. Kyseinen hahmotelma, jota tekivät robottirainaputken aloittajinakin toimineet James Cameron ja William Wisher Jr., olisi suonut paluun myös kovismutsi Sarah Connorille ja tulevaisuuden taistelija Kyle Reeselle. Uuteen käsikirjoitukseen liittyen esimerkiksi Linda Hamiltonin paluusta Sarahiksi ei ole vielä esim. tuotantoyhtiöiden Annapurna Pictures ja Skydance Productions puolelta vihjattu sanallakaan.

Terminator 5 on lisäksi yhä vielä ilman ohjaajaa. Projektiin aiemmin linkitetty Justin Lin (Fast & Furious 5 ja 6) jättäytyi siitä muiden elokuvaprojektiensa takia, eikä hänen mahdollista korvaajaansa ole hiiskuttu julkisuuteen. Useampi lähde tietää kuitenkin kertoa, että Lin olisi luvannut harkita Terminator 5:n ohjaamista vielä, mikäli aikataulut osuvat kohdilleen.

Kuva: Terminator 3: Koneiden kapina/ Nordisk Film