James Gunn ohjaa tulevan Superman-seikkailun – paljasti tunteikkaan yksityiskohdan

17.3.2023 12:04

Marvel-tuotannoista DC:n puolelle siirtyneen ohjaaja ja käsikirjoittaja James Gunnin on ilmoitettu luotsaavan tulevaa Teräsmies-rainaa. Kryptonin ihmevoimat omaavan sankarin tie elokuvissa on viime vuodesta lähtien ollut iso kysymysmerkki, kun hahmoa esittänyt Henry Cavill ei yllättäen enää kelvannutkaan rooliin – Gunnin ja Peter Safranin noustua DC:n elokuvauniversumin suunnannäyttäjiksi. Kuohu aiheen ympärillä ei ole laantunut vieläkään, ja Gunnin kiinnittäminen Superman-rainan ohjaajaksi on myös herättänyt fanikunnassa ristiriitaisia tunteita.

Leffa, jonka Gunn ohjaa, on nimeltään Superman: Legacy. Kuten hän perusteli jo aiemmin Cavillin siirtämistä pois, tarinassa keskitytään nyt esim. nuoren Teriksen vaiheisiin. Legacyssa hahmo lähestyy alkuperäisen kotiplaneettansa perintöä Maassa, kansasilaisella maatilalla, saamansa kasvatuksen kautta. Gunnin myös käsikirjoittaman elokuvan on tarkoitus tulla maailmanensi-iltaan heinäkuun 11. päivänä 2025.

Gunn myöntää olleensa aluksi vastahakoinen ottamaan tätä ohjauspestiä, vaikka hän halusi kirjoittaa elokuvan käsikirjoituksen:

– Vaikka kirjoitan jotakin, se ei tarkoita, että tuntisin sen visuaalisessa ja tunteikkaassa mielessä niin läheiseksi itselleni, että käyttäisin yli kaksi vuotta [myös] sen ohjaamiseen. […] Mutta rakastan tätä käsikirjoitusta ja olen uskomattoman innoissani tästä matkasta.

Sosiaalisessa mediassa aktiivinen ohjaaja paljasti myös tunteikkaan yksityiskohdan leffaan liittyen:

– Kun veljeni Matt luki sen julkaisupäivästä, hän kertoi minulle alkaneensa itkeä. Kysyin miksi, mihin hän totesi, että se oli isämme syntymäpäivä. […] On melkein kolme vuotta, kun menetin isäni. Hän oli paras ystäväni. Ei hän ymmärtänyt minua lapsena, mutta hän tuki sarjakuvavillitystäni ja rakkauttani elokuviin, enkä olisi tekemässä tätä elokuvaa ilman häntä.

Lähteet: Deadline, Twitter

Kuva:Warner Bros./ Batman v Superman: Dawn of Justice, 2016