Matt Reeves toppuuttelee pelkoja The Batmanin tulevaisuudesta

Mukavasti lippuluukuilla menestynyt The Batman käynnisti viittasankarin tarinan viime vuonna alusta uudelleen. Robert Pattinsonin tähdittämää ja Matt Reevesin ohjaamaa leffaa kiiteltiin ja jatko-osista puhuttiin, mutta sittemmin The Batmaninkin tulevaisuus on alkanut vaikuttaa hämärämmältä. DC-hahmojen elokuviin ja tv-sarjoihin suunnitellaan isoja muutoksia uudessa yhtiössä, jonka suunnasta vastaavat James Gunn ja Peter Safran.

Gunnin mukaan heillä on tarkoituksena piirtää DC-hahmojen elokuvauniversumin askelmerkit 8-10 vuodeksi eteenpäin. Koska esim. Henry Cavill ei monien fanien harmiksi enää palaa Teräsmies-rooliinsa kaksikon suunnitelmien takia, The Batmanin jatkon tilanne on herättänyt kysymyksiä. Sopiiko Matt Reevesin tummanpuhuva leffasarja yksiin Gunnin ja Safranin suunnitelmien kanssa?

Reeves vakuuttelee, ettei asian suhteen ole hätää. Tuoreessa haastattelussaan ohjaaja ja käsikirjoittaja kertoo, että The Batmanin seuraavaa osaa tehdään odotetusti:

- Olemme syvällä [leffan työstämisessä] ja kirjoitan sitä kumppanini Mattson [Tomlinin] kanssa - olen siitä todella täpinöissäni.

Reeves vahvistaa myös, että Robert Pattinson jatkaa lepakkonaamion takana tulevassa elokuvassa, vaikka heidän yhteistyökykyään on myös epäilty. Ohjaajan mukaan The Batmanissa aloitettu kertomus jatkuu ainakin kahdessa tv-sarjassa, joista The Penguin on ensimmäinen. Pingviinin pyrkimystä Gothamin rikollisten kärkihahmoksi seurataan tämän perusteella siitä pisteestä, johon The Batman hahmon jätti. Sarjan ensi-iltaan on kuitenkin vielä aikaa, sillä:

- Aloitamme sen kuvaukset hyvin, hyvin pian Colin [Farrellin] kanssa. Olen todella innoissani.

Lähde: Collider

Kuva: Warner Bros. /The Batman, 2022

R. Isoviita 12.01.2023 klo 10:55

Tom Hanks saa digitaalisen nuorennuskäsittelyn ”Tom Cruisen” jäljissä

Paluu tulevaisuuteen -ohjaaja Robert Zemeckis jälleen uraauurtavan teknologian parissa.

Vankilaan tuomittu ohjaaja päästettiin vapaaksi ”väliaikaisesti”

Kansainvälisesti maansa tunnetuimpia elokuvantekijöitä.

Miljoonia tuottanut leffasarja jumissa: Missä on Paddington 3?

Karhuherran ääninäyttelijä kertoi kuulumisia.

Uusi Frasier-sarja: Tuore paljastus antaa toivoa

Kelsey Grammer palaa tuttuun rooliinsa, mutta luvassa on myös muuta.