James Cameron jo varmana: Avatar-leffat jatkuvat The Way of Waterin jälkeen

Ohjaaja James Cameronin pelisilmä vaikuttaa jälleen osuneen oikeaan. Ennennäkemättömiä teknisiä saavutuksia vaatinut Avatar-leffasarja sai kakkososansa joulukuussa, mutta satojamiljoonia niellyt leffa oli tekijöilleen myös hurja riski. Ennakkotietojen mukaan elokuvan pitäisi saavuttaa kahden miljardin dollarin lipputulot, jotta sitä voisi pitää tuottavana.

Vaikka Avatar: The Way of Water ei aivan vielä ole rikkonut mainittua haamurajaa, leffan kassavirta on pienen ajan sisällä osoittautunut niin positiiviseksi, että Cameron uskoo rajan ylittyvän. Rahaa on kertynyt jo yli 1,5 miljardia dollaria ympäri maailmaa.

Massiiviset tulot tarkoittavat myös sitä, että Avatar-elokuvasarjan seuraavia osia ei haudata, vaan niiden tuotanto etenee täyttä höyryä. Näin Cameron kommentoi tilannetta itse:

- Nyt näyttää siltä, että [Avatar: The Way of Water] pääsee tosiaan ihan lähipäivinä helposti tappiollisesta nollatulokseen, joten näyttää [myös] siltä, etten voi pyristellä tästä irti, vaan minun pitää tehdä nämä kaksi seuraavaa osaa. Olen varma, että olen kohta neuvottelupöydässä Disneyn pääjehujen kanssa, keskustelemassa suunnitelmista Avatar 3:n osalta, eli leffan, joka on jo kuvattu. Ja nelonen ja viitonen ovat jo käsikirjoitettuina, ja osa nelosestakin purkissa. Näinpä voin katsoa tässä vaiheessa, että franchise on synnytetty.

Lähde: MovieWeb

Kuva: Disney/Avatar: The Way of Water, 2022

R. Isoviita 07.01.2023 klo 22:28

Tom Hanks saa digitaalisen nuorennuskäsittelyn ”Tom Cruisen” jäljissä

Paluu tulevaisuuteen -ohjaaja Robert Zemeckis jälleen uraauurtavan teknologian parissa.

Vankilaan tuomittu ohjaaja päästettiin vapaaksi ”väliaikaisesti”

Kansainvälisesti maansa tunnetuimpia elokuvantekijöitä.

Miljoonia tuottanut leffasarja jumissa: Missä on Paddington 3?

Karhuherran ääninäyttelijä kertoi kuulumisia.

Uusi Frasier-sarja: Tuore paljastus antaa toivoa

Kelsey Grammer palaa tuttuun rooliinsa, mutta luvassa on myös muuta.