Constantinen jatko-osa on tyhjän päällä

11.11.2022 00:04

Lähemmäs 20 vuotta sitten julkaistu kauhuväritteinen supersankariraina Constantine nauttii edelleen kulttisuosiota. Keanu Reevesin tähdittämää leffaa ei ole unohdettu, sillä Constantine-tv-sarja on pitänyt DC-sarjakuvista tuttua hahmoa hengissä tv:n puolella. Tänä syksynä leffafaneille kerrottiin myös ilouutinen: Keanu Reeves on palaamassa manaaja John Constantineksi uudessa leffassa.

Tv-sarjassa samaa hahmoa näytteli Matt Ryan, mutta Reevesin ystäville tietenkin kelpaa mieluiten juuri Reeves. DC-sarjakuvista tutuksi hahmoksi Reeves on palaamassa aiemman tiedon mukaan mm. J. J. Abramsin ja Hannah Minghellan toimiessa elokuvan tuottajina. Leffan taustatiimistä on kantautunut vihjeitä siitä, että Constantinen kakkososasta olisi tarkoitus tehdä korkeamman ikärajan leffa, eli ei mitään pehmoilua.

Vaikka Reeves on viestinyt halustaan palata juuri tähän rooliin, jatko-osan yllä häilyy vielä iso epävarmuus. Leffan ohjaajaksi kiinnitetyn Francis Lawrencen mukaan elokuvan tärkein elementti, käsikirjoitus, puuttuu. Sen tekijä tosin on valittu jo, hän on Akiva Goldsman, joka on jättänyt kädenjälkensä myös elokuviin Kaunis mieli ja Da Vinci -koodi.

Näin Lawrence kuvailee projektin tämän hetken tilannetta:

– Meillä ei ole käsikirjoitusta, mutta Keanu, minä ja Akiva, jotka kaikki työskentelimme ensimmäisessä osassa, olemme vuosia yrittäneet saada toista osaa vireille. Se on ollut hankalaa DC/Vertigo-maailmaan liittyen, kuka omistaa hahmon oikeudet, kenellä on valta näihin hahmoihin, mistä tavoittaa oikeat ihmiset. Nyt meillä on se puoli kunnossa, mutta tarvitsemme tarinan.

Lähteet: MovieWeb, EW

Kuva: Warner Bros./ Constantine, 2005