Vuoden 2013 menestyjiin lukeutunut leffa saa toisen jatko-osan – pitkän pyörittelyn jälkeen

1.10.2022 23:49

Silmänkääntäjistä, illuusion mestareista ja nokkelista huiputtajista kertonut veijaritarina Now You See Me eli Suuri puhallus seuraili tyylillisesti Ocean’s-elokuvien menestyksekkäällä tiellä vuonna 2013. Erityisen ryöstöoperaation toteuttaneet hahmot eivät ehkä olleet kovin syvällisiä, eikä leffan sisältö erityisen painavaa, mutta lippukassaan raina sai kartutetuksi yli 351 milj. dollaria maailmanlaajuisesti.

Louis Leterrierin ohjaama leffa sai jatkoa 2016 Jon M. Chun käsissä, eikä sekään jäänyt flopiksi, vaikka kakkososalle lipputuloja kertyi vain 334,8 milj. dollaria. Tämän jälkeen Suuri puhallus -franchise näytti jopa hiipuvan unholaan kaiken muun keskellä, sillä sen kolmannen osan tuotanto on yskinyt pahan kerran. Nyt franchise puskee jälleen esiin. Tutut tähdet Jesse Eisenberg ja Woody Harrelson keikkuvat jälleen mukana.

Hieman kuin Bond- ja Mission: Impossible -elokuvien kohdalla, myös Suuressa puhalluksessa ohjaajaa vaihdetaan taas. Now You See Me 3:n puikoissa on Ruben Fleischer (Venom). Uutukaisen käsikirjoituksen kimpussa ovat häärineet puolestaan mm. nasevaa Lego Batman elokuvaa kynäillyt Seth Grahame-Smith sekä Eric Warren Singer (American Hustle). Fleischer on hehkuttanut intoaan päästä yllättävien käänteiden ja mysteerien pariin. Hän lupailee kolmososaan myös aivan uusia ja hauskoja hahmoja.

Lähteet: MovieWeb, Box Office Mojo

Kuva: Lionsgate/Suuri puhallus 2, 2016