Daniel Craig ei palaa Bondiksi, mutta miten käy muiden leffasarjan kasvojen?

6.9.2022 14:27

Daniel Craigin jäähyväiset James Bond -hahmolle nähtiin viime vuonna elokuvassa No Time to Die. Craigin kaudella 007:n esimiehenä nähtiin sekä Judi Dench että Ralph Fiennes, Ben Whishaw’n toimiessa salaisen agentin varustelija Q:na ja Naomie Harrisin M:n sihteeri Moneypennynä. Bond-franchiselle tyypillisesti jälkimmäiset roolit ovat pysyneet samoilla näyttelijöillä, vaikka itse Bond olisikin vaihtunut uuteen kasvoon.

Craigin poikkeuksellisesti toteutettu lähtö agenttiroolistaan ei tarkoita, että James Bond ei enää palaisi valkokankaille. Päinvastoin mutta menisikö tällä kertaa vaihtoon muidenkin hahmojen näyttelijöitä kuin James Bondin?

Mitään virallista sanaa asiasta ei ole lausuttu, mutta ainakin valtaosa tutuista elokuvasarjan näyttelijöistä on ilmaissut halunsa jatkaa. Ralph Fiennes on kertonut haluavansa palata M:ksi ja Naomie Harris, jonka Moneypennylle ei kaikissa Craigin leffoissa ollut kohtauksia, on niin ikään maininnut tahtovansa palata osaan, jos ja kun tarvetta on. Ainoastaan Ben Whishaw on epäillyt, ettei hänen Q:lleen enää ole tilausta, koska seuraavan elokuvan ympärillä vallitsee suuri hiljaisuus.

– Minulla ei ole todellakaan mitään käsitystä. En tiedä mitään. Siellä ollaan tosiaan uskomattoman hys-hys kaikesta. Epäilen, etten palaa [Q:ksi]. Luulen, että he aloittavat ehkä kaiken alusta uudestaan ja se voi olla hyvä juttu. Mutta en tietenkään voi olla varma, Whishaw toteaa.

Lähteet: CinemaBlend, BBC

Kuva: Nicola Dove © 2021 DANJAQ, LLC AND MGM. ALL RIGHTS RESERVED./No Time to Die