Lost-sarjasta kuraa päällensä saanut Damon Lindelof jakaa viisauttaan Marvelille

22.8.2022 13:22

Tuottaja Damon Lindelofin nimi kävi tutuksi monille vuosina 2004-2010 tehdyn mysteerisarja Lostin myötä. Vaikka Lostin loppuratkaisu jakoi yleisön mielipiteet lähes yhtä rankasti kuin fantasiasarja Game of Thronesin päätös, Lindelofin ura ei kuivunut kokoon sen myötä.

Sittemmin mm. sarjakuvapohjaista Watchmen-sarjaa tuottanut Lindelof katselee Marvelin elokuvauniversumia mielenkiinnolla. Monessa liemessä keitetty tuottaja on Marvelin osalta yleisön puolella, sillä hän kertoo katsovansa kaikki yhtiön elokuvat. Hänestä on kuitenkin alkanut tuntua, että niitä on liikaa.

– Kyynisemmältä katsantokannalta sanottuna, tämä on liiketoimintaa. […] Jos teet pari mahtavaa Marvel-leffaa, siitä seuraa, että niitä pitää tehdä lisää ja tuotantoa pitää laajentaa. Ja minulla on sellainen sisäinen tunne, että haluaisin heidän tekevän vähemmän niitä, koska silloin jokainen tehty elokuva olisi hiukan erityisempi, Lindelof sanailee.

Hän lisää kuitenkin, ettei hän halua herättää Marvelilla aiheesta katumusta.

– Olen tehnyt esiosia ja jatko-osia ja käynnistänyt sarjoja uudelleen, joten en voi olla tekopyhä ja sanoa: ”Voi Luoja, keksikää jo jotain uutta”, kun itse teen Star Trek -elokuvia ja Prometheusta, Lindelof kuittaa.

Lähde: Variety

Kuva: HBO Max/Watchmen, 2009