Monilta muilta on jo toivo loppunut, mutta Jerry Bruckheimer on edelleen sitä mieltä, että jatko-osa tehdään

29.5.2022 22:32

Pienen ihmisiän kestänyt odotus on selvästi lannistanut ainakin Nicolas Cagen, kun puhutaan National Treasure -elokuvasarjan jatkosta. Maaliskuussa Cage kertoi, ettei kolmatta elokuvaa ole näköpiirissä ja tuskin koskaan tuleekaan. On kuitenkin yksi, joka ei ole vielä heittänyt kirvestä – tai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa – kameraa kaivoon.

Leffasarjan tuottaja Jerry Bruckheimer, jolla on filmografiassaan myös mm. Pirates of the Caribbean -jatkumo ja tv:n puolelta C.S.I.-sarja, on edelleen vahvasti sitä mieltä, että National Treasure -seikkailuja jatketaan valkokankailla. Bruckheimer vastaili aiemmin tällä viikolla yleisön kysymyksiin Top Gun: Maverick -leffan tiimoilta, mutta kommentoi siinä sivussa myös National Treasure 3:n tilannetta. Kun häneltä kysyttiin, olisiko hänellä suunnitelmia tehdä jälleen töitä myös Nicolas Cagen kanssa, Bruckheimer totesi näin:

– Totta kai. Rakastan Nicolasia, hän on loistava näyttelijä ja me työstämme juuri National Treasure -käsikirjoitusta.

Tiedossa on, että ainakin National Treasure -tv-sarja on tekeillä, mutta Cagea ei ole missään vaiheessa virallisesti liitetty siihen. Sarjan pääosissa ovat Lisette Alexis ja Catherine Zeta-Jones. Jos Bruckheimer ei ole haudannut suunnitelmia kolmannesta elokuvasta, vaikuttaakin nyt omituiselta, ettei Nicolas Cagea kuitenkaan ole tiedotettu asioiden laidasta.

Lähde: SlashFilm

Kuva: Disney/National Treasure: Salaisuuksien kirja, 2007